Recenzja: "W otchłani" Beth Revis

by - 19:40


"Nieodległa przyszłość. Siedemnastoletnia Amy i jej rodzice biorą udział w misji kosmicznej, której celem jest zaludnienie nowej planety. Podróż ma trwać trzysta lat, dlatego pasażerowie zostają poddani hibernacji. Któregoś dnia Amy zostaje brutalnie wyrwana z lodowatego snu. Ktoś próbował ją zamordować! Dziewczyna jest uwięziona na statku kosmicznym, którego mieszkańcy poddali się władzy Najstarszego, despotycznego i przerażającego przywódcy. Jest jednak jeszcze Starszy - zafascynowany Amy zbuntowany nastolatek i następca Najstarszego. Chłopak próbuje przejąć władzę. Czy Amy może mu zaufać?" Źródło

Od razu z góry chciałam powiedzieć, że zamiast Starszy i Najstarszy, będę używała imion Elder i Eldest. Wynika to z tego, że czytałam książkę w oryginale oraz będzie mi prościej się nimi posługiwać.

Check out Across the Universe by Beth Revis!
Nadeszła kolejna trylogia science-fiction, która mnie zaskoczyła. Rok temu to samo pisałam o The Lunar Chronicles, które zawojowały moim światem i nie dają o sobie zapomnieć. Tym razem W otchłani to książka stricte science-fiction z elementami młodzieżówki. Bez żadnych fragmentów i nawiązań do bajek.

Co mi się bardzo podobało to tempo akcji i to w jaki sposób się rozwinęła. Napięcie dosłownie rosło z każdą stroną. Sama świadomość tego, że na statku znajduje się morderca sprawiało, że czytałam z co raz to większym zaciekawieniem, bo bardzo chciałam się dowiedzieć, kto zabija ludzi pogrążonych w śpiączce. Tak samo świat wykreowany przez Beth Revis przyprawiał o małe ciarki. Czasem nie dziwiłam Amy, że wolała zostawać w swoim pokoju, niż sama wychodzić, żeby gdzieś przejść.

Bohaterowie też okazali się bardzo ciekawi i umilali dodatkowo czytanie W otchłani. Elder jako następca dowódcy na statku wiedział dużo, ale też z czasem odkrywał ile tajemnic Eldest przed nim ukrył. Tajemnic, które pozwoliły mu zrozumieć wiele ważnych spraw i zmieniły jego tok myślenia. Miło było też widzieć w nim zmianę po tym, jak poznał Amy, która była dla niego wielką zagadką. Za to z Amy bardzo łatwo można się utożsamić ze względu na sytuację, w jakiej się znalazła.

Oczywiście nie mogło zabraknąć wątku romantycznego, który był jednak miły do czytania i nie przeszkadzał mi. Do samego końca akcja sięgała zenitu, przez co książkę przeczytałam w jeden lub dwa dni. Zdecydowanie W otchłani jest książką wartą polecenia dla każdego, kto chce przeczytać lekkie science-fiction.

Tytuł: W otchłani
Autor: Beth Revis
Seria: W otchłani tom:1
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Ilość stron: 392
Ocena: 8/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

14 komentarze

  1. Nie gustuję w książkach z tego gatunku.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz pewnie coś innego dla siebie. :)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  2. Od lat obiecuje sobie że zabiorę się za ta trylogię, nawet siedzi sobie gdzieś spokojnie na moim czytniku i chyba najwyższy czas się za nią zabrać zanim będę już kompletnie stara i stracę na nią ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście czas się za nią zabrać. Będę tobie kibicować ;)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  3. Czy w każdej książce musi być wątek miłosny? :D Nie, nie mam ochoty na tę powieść :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety teraz w prawie wszystkich książkach są wątki miłosne. ;)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  4. Myślę, że to nie jest mój gatunek literacki ;) al może kiedyś dam jej szansę.
    serdecznie pozdrawiam.
    https://nacpana-ksiazkami.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można wrocić do takich książek, ponieważ są one bardzo lekkie. :D
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  5. Przyznam się, że od wieków mam tę książkę na liście i uwadze, a cały czas jest mi z nią nie po drodze :/ Może kiedyś w końcu uda mi się ją przeczytać, miejmy nadzieję, że będzie to zanim nie wyrosnę z tego typu książek.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szybko, szybko czytaj ;) Chociaż rozumiem, że często zapominasz o tej książce, ja też mam tak z paroma
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  6. Może dam tej książce szansę. Dopiszę ją do swojej listy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że chcesz ją przeczytać :D
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  7. Mam na nią ochotę. Okładka magiczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jest bardzo ładna. Ma w sobie to coś <3
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń