Recenzja: "Plotkara" Cecily von Ziegsar

by - 17:54

„Witajcie w nowym Jorku, na Manhattanie, w jego najelegantszej części - Upper East Side, gdzie moi przyjaciele i ja mieszkamy, uczymy się, bawimy się i śpimy - czasem ze sobą nawzajem.
Witajcie w świecie luksusu, najlepszych prywatnych szkół, ogromnych apartamentów na Piątej Alei, limuzyn, nieograniczonego dostępu do kasy, alkoholu i wszystkiego, czego chcemy.
Możecie się dowiedzieć co robimy. Wystarczy wklepać: plotkara.net. Kim jest Plotkara? Jedną z nas.” źródło: [link]

 Książkę czyta się bardzo, bardzo szybko. Mi zajęła nie całe dwa dni. Cóż, mogę powiedzieć o tej książce. Nie jest ona wybitna i nie za bardzo trzeba przy niej myśleć. Typowa książka dla nastolatek, które kochają ploteczki, ciuchy i wszystkie modowe rarytasy. Muszę przyznać z biciem serca, ja należę do tej grupy.

Po całej opowieści prowadzi nas Plotkara. Jest ona autorką strony o tej samej nazwie. Podaje wszystkie nowości pojawiające się w świecie nastolatków z Upper East Side. Historia zaczyna się w momencie kolacji u Blair Waldorf. Wszyscy przyjaciele dziewczyny wraz z jej chłopakiem są. Może oprócz jednej osoby. Sereny van der Woodsen. Wyjechała ona do internatu, do Europy, wszyscy są zdziwieni, gdy nastolatka pojawia się pod koniec kolacji. Tylko teraz wszystko się zmieniło. Jej przyjaciele nie odzywają się do niej i wymyślają obrzydliwe plotki na jej temat i wysyłają je Plotkarze.

Muszę przyznać, że książka jest bardzo fajnie napisana, ponieważ po paru rozdziałach jest fragment ze strony plotkara.net. Na pewno znacie też serial Plotkara, który skończył się parę lat temu. Ja, osobiście zaczęłam go oglądać parę miesięcy temu i aktualnie jestem na drugim sezonie. Książka jest podobna do serialu, ale też inna. Scenarzyści troszeczkę zmienili akcje i nie dali, aż takiego nadmiaru alkoholu i narkotyków, jak jest w książce. Jedną rzeczą jaką mnie przeraziła, jest to, że rodzice nastolatków pozwalają im pić i palić.
To nasi serialowi bohaterowie :)
Głównymi bohaterami są: Blair, Serena, Nate i Chuck. Częściej pojawiają się też: Dan, Jenny, Vanessa oraz przyjaciółki Blair. Nie będę każdego osobno opisywać, ponieważ zanudziłabym Was na śmierć. Wszyscy oprócz Jenny, Dana i Vanessy są bogaci, mają dzianych rodziców oraz imprezują kiedy i ile się tylko da.

Na tym zakończę moją recenzje. Książka mimo wszystko jest wciągająca i odprężająca. Czasami trzeba przeczytać taką leciutką książeczkę. Polecam to czytadło nastolatkom. Mam nadzieje, że recenzja podoba Wam się.

Xoxo,
Gossip Girl.

Tytuł: Plotkara
Autor: Cecily von Ziegesar
Seria: Plotkara tom 1
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 223
Ocena: 8/10
Autorka recenzji: Hayles


Ps: Strona internetowa naprawdę istnieje trzeba tylko napisać : gossipgirl.net 

You May Also Like

0 komentarze