Prawdziwa historia mrożąca krew w żyłach

by - 15:10



"Nie rozumiecie mnie. Nie oczekuje się od was, abyście zrozumieli. Nie jesteście do tego zdolni.

Jestem poza waszym doświadczeniem. Jestem poza dobrem i złem…

Jego zbrodnie wstrząsnęły całym światem. Wślizgiwał się do mieszkań swoich ofiar i z niesłychanym okrucieństwem torturował je i mordował. Zabił co najmniej czternaście osób, pięć okaleczył, kolejnych kilkanaście zgwałcił. Jego ofiarami byli mężczyźni, kobiety i dzieci. Okrzyknięty przez prasę ,,Nocnym prześladowcą”, przez 14 miesięcy terroryzował mieszkańców Los Angeles.

Skazany na 196 lat pozbawienia wolności i 19 kar śmierci Richard Ramirez do dziś pozostaje jednym z najgroźniejszych amerykańskich seryjnych morderców. Autor, Philip Carlo, przez trzy lata odwiedzał Ramireza w celi śmierci, próbując się dowiedzieć, co skrywa umysł jednego z najbardziej znanych morderców Ameryki. Efektem tych rozmów jest książka Nocny prześladowca. Życie i zbrodnie Richarda Ramireza – najbardziej szczegółowa z dostępnych na rynku pozycji o Nocnym prześladowcy – mordercy, którego historia zainspirowała twórców bijącego rekordy oglądalności dokumentu na Netflixie." Źródło

Gatunek true crime zdecydowanie dominował mój rok 2021. Od podcastów, przez książki, aż do filmów i seriali. Totalnie wciągnęłam się w wiele przerażających historii, a podczas Prawdziwe zbrodnie to mój faworyt do słuchania w aucie podczas stania w niekończących się wrocławskich korkach. Dlatego też końcówkę roku spędziłam przy Nocnym prześladowcy. Życie i zbrodnie Richarda Ramireza z popularnej księgarni internetowej.  

Największą zaletą reportażu Philipa Carlo jest objętość i dogłębność, z którą napisał swoją książkę. Jest ona niezwykle dokładna oraz opisuje każdy aspekt historii. Reportaż został podzielony na pięć ksiąg, a łączna długość ich wszystkich to ponad 600 stron. To zdecydowanie dało autorowi miejsca na rozwinięcie każdego ważnego aspektu, który był potrzebny do zrozumienia osoby Richarda Ramireza. 

Dopóki nie zetknęłam się z tą książką to nie słyszałam wcześniej o Ramirezie. Przez to wydawało mi się, że nie będzie to nadto wstrząsająca postać oraz historia. Nie mogłam się jednak bardziej mylić. Był to przerażająco brutalny człowiek, o ile można go jeszcze człowiekiem nazwać, który w imię Szatana był zdolny do wszystkiego. Podczas lektury nie raz zastanawiałam się, jak to jest możliwe, że taka osoba przez ponad rok bezkarnie mogła popełniać takie straszne przestępstwa. 


Niestety dla mnie jedynym minusem w Nocnym prześladowcy był czasem styl pisania autora. Musiałam czytać tą książkę mniejszymi porcjami, ponieważ czasami bardzo ciężko brnęło mi się przez kolejne rozdziały. Dlatego z jednej strony uważam, że świetne było dogłębne opisanie wszystkiego, co działo się w życiu Richarda Ramireza. Tak z drugiej strony, niektóre elementy mogły zostać trochę bardziej skrócone. 

Finalnie uważam jednak, że książka jest bardzo dobra i napewno wyróżnia się spośród innych. Polecam też wszystkim ciekawym tej pozycji, najpierw przeczytać i zapoznać się z historią Dusicieli ze Wzgórz, ponieważ ci sami detektywi grają dość dużą rolę w schwytaniu Richarda Ramireza. Dlatego jeśli Was zachęciłam to po ten tytuł lub inny z gatunku literatury faktu możecie znaleźć na Taniaksiazka.pl.


Tytuł: Nocny prześladowca. Życie i zbrodnie Richarda Ramireza
Autor: Philip Carlo
Wydawncitwo: Mova
Ilość stron: 610
Ocena: 8/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

1 komentarze