Nieudany wyjazd do SPA

by - 14:17




"
Cztery kobiety.
Cztery tajemnice.
Weekend, który odmieni ich przyjaźń na zawsze… o ile przeżyją.
Katie Manning była uwielbianą przez publiczność dziecięcą gwiazdą filmową. Jej kariera miała jednak dość tragiczny finał - pewnego dnia Katie została zaatakowana i trwale oszpecona przez własnego menedżera, co w konsekwencji skierowało ją na ścieżkę autodestrukcji…
Dziś dwudziestosiedmioletnia Katie pojawia się na łamach prasy wyłącznie w rubrykach "Co teraz robią byłe gwiazdy?". Niezdolna do pogodzenia się z rzeczywistością, rozczarowana życiem i ogromnie sfrustrowana czuje, że musi naprawdę odpocząć i nabrać sił oraz dystansu.
Dobra okazja nadarza się, gdy narzeczona brata zaprasza Katie na weekend do położonego w cudownym zaciszu SPA. Razem z dwiema przyjaciółkami, z których jedna boryka się z gigantycznymi długami, a druga ucieka od kiepskiej pracy i nieudanego związku - Katie będzie próbowała znaleźć wytchnienie i wewnętrzną równowagę, obiecywaną przez ten zaciszny ośrodek
Jednak próba odnalezienie samej siebie może przywołać więcej wspomnień, niż Katie jest w stanie udźwignąć, a w dodatku na jaw wyjdą pewne dość mroczne sekrety…" Źródło

Ostatnimi czasy czytam dużo fantastyki i książek młodzieżowych. Za to na studiach pobijam rekordy siedzenia przed ekranem komputera. Ostatnio przesiedziałam z 14 godzin, bo tak zajęcia wypadły. Dlatego potrzebowałam książki, przy której totalnie się odprężę i odpocznę. A dzięki uprzejmości wydawnictwa Prószyński i S-ka mogłam zrecenzować Weekend Sherii Smith.

Od Weekendu przede wszystkim oczekiwałam dobrej zabawy. I to też dostałam. Książkę bardzo szybko przeczytałam i dobrze się przy niej bawiłam. Były pewne elementy i fragmenty, które nie przypadły mi do gustu. Jednak jest to moja subiektywna ocena, ponieważ wydaje mi się, że innym mogłyby one nie przeszkadzać. Historia była trochę przewidywalna, jeśli ktoś czytał sporo thrillerów, ale pani Smith potrafi zbudować atmosferę napięcia. 

Akcja była bardzo skondensowana, ponieważ działa się na przestrzeni trzech dni. Było to dobre rozwiązanie, poniewaz inaczej akcja by się nadto rozciągnęła. Każdy rozdział był z perspektywy jednej z czterech głównych bohaterek. Dzięki temu zabiegowi mieliśmy szansę często poznać przemyślenia kobiet na temat tego samego wydarzenia. Autorka miała ciekawy pomysł, który według mnie dobrze wyszedł. Książkę praktycznie czyta się na raz, więc jest idealna dla osób z zastojem czytelniczym. Zdecydowanie sięgnę po inną twórczosć Sherri Smith, ponieważ mimo kilku wad, Weekend bardzo dobrze mi się czytało.  

Sherri Smith stworzyła postacie, których nie da się polubić. Nie jest to wada książki, a powiew świeżości. Katie była dla mnie najlepiej wykreowaną postacią. Byłam w stanie uwierzyć, że podupadła dziecięca gwiazda tak by się zachowała. Ellie była ciekawa, ale sposób w jaki się zachowywała odstręczał czytelnika. Określiłabym ją jako "pani idealna". Następna jest Ariel, której bardzo nie polubiłam. Była najsłabszym ogniwem, jeśli chodzi o kreację, a autorka mogła z niej wyciągnąć coś więcej. Ostatnia jest Carmen, która była zaślepiona pieniędzmi, jednak miała w sobie pewną dozę racjonalności, która mi się podobała. 

Najważniejszym elementem thrillera jest odkrycie wszystkich kart i odpowiedź na podstawowe pytanie: Jaki powód krył się za zachowaniem mordercy? I tu muszę przyznać, że spodziewałam się, kto okaże się naczelnym złoczyńcą, ale nie zgadłam motywu. Ogólnie końcówka była bardzo chaotyczna, a niektóre wydarzenia były absurdalne. Myślę, że gdyby autorka nie przekombinowała i postawiła na prostotę, to jeszcze większe ciarki przeszłyby mi po plecach. 

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka

Tytuł: Weekend 
Autor: Sherri Smith 
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 440
Ocena: 6.5/10
Autorka recenzji: Hayles


You May Also Like

1 komentarze