Simon z ekipą wracają do Creekwood High School.

by - 11:50


"Leah Burke – perkusistka żeńskiego zespołu Emoji, mistrzyni sarkazmu i najlepsza przyjaciółka Simona, przejmuje ster we własnej historii o przyjaźni, pierwszej miłości i ostatnim roku szkoły. Leah zazwyczaj trafia we właściwe dźwięki, w porównaniu z prawdziwym życiem, w którym czasami gubi rytm. Kiedy dotychczas nierozerwalna więź łącząca grupkę przyjaciół z Creekwood zaczyna się rozpadać, Leah nie wie, co zrobić. Na horyzoncie majaczy bal na koniec szkoły i college, a napięcie w grupie z każdą chwilą rośnie. Do tego Leah skrywa sekret, o którym nie wie nawet jej BFF, Simon. Dziewczyna wypada ze swojego życiowego rytmu, gdy ludzie, których kocha, zaczynają się kłócić – a już zwłaszcza wtedy, gdy zdaje sobie sprawę, że wobec jednej z tych osób zaczyna rodzić się w niej uczucie, na które do tej pory sobie nie pozwalała." Źródło

 Becky Albertalli skradła serca nastolatków, a w tym moje, swoją debiutancką książką Simon oraz inni homo sapiens. Tam skupiła swoją uwagę na tytułowym Simonie, za to następna powieść opowiada o najlepszej przyjaciółce chłopaka - Leah. 

Leah to bohaterka bardzo przyjemna narratorka, jednak czasem potrafiła mnie lekko zirytować. Wydaję mi się, że to przez nasze różnice w poglądach. Leah jest większą introwertyczką ode mnie, a przygotowania do balu końcoworocznego wcale ją nie ekscytują. W przeciwieńtwie do mnie, gdzie ja zaczęłam załatwiać wszystkie rzeczy w listopadzie. Za to Leah nadrabia swoim wszechobecnym sarkazmem i ciekawą obserwacją świata.

Akcja kręci się głownie wokół przygotowań do balu i zakończenia ostatniej klasy w liceum. Przez to, że jestem w tym samym momencie życia co bohaterowie książki, mogłam się z nimi utożsamić i zrozumieć ich problemy. Nastolatkowie musieli podjąć trudne decyzje związane z ich przyszłością. Był to wybór studiów i też miejsca, w którym chcą studiować. Tak samo związki, które rozpoczęły się w liceum przejdą trudną próbę.  

Nie można zapomnieć, że Leah gubi rytm skupia się na odnajdywaniu siebie i odkrywaniu tego. Każdy z nas jest inny, jednak często trudno jest nam to okazać. Chcemy być akceptowani przez znajomych i rodzinę. Becky Albertalli potrafi przedstawić w przystępny i lekki sposób te tematy. Przez to przestają być takie straszne jakby się wydawały. 

Dodatkowo pojawia się wątek romantyczny, który mnie nie zaskoczył. Od samego początku wiedziałam, jak historia Leah i pewnej osoby się zakończy. Uważam to za maleńki minus, ponieważ zaskoczenie byłoby mile widziane.

Przyznaję że Leah gubi rytm, nie rozkochała mnie w sobie taj bardzo jak Simon oraz inni homo sapiens. Mimo to, nie jest to zła książka. Wywołała u mnie pełno emocji, szczególnie tych pozytywnych. Z wielką ciekawością czekam i zastanawiam się, czy Becky Albertalli postanowi kontynuować serie o uczniach Creekwood High, a jeśli tak to jaki bohater będzie tym głównym.

Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu We need YA 
No photo description available.

Tytuł: Leah gubi rytm
Autor: Becky Albertalli
Seria: Creekwood tom: 2
Wydawnictwo: We need YA
Ilość stron: 432
Ocena: 8.5/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

2 komentarze

  1. Najpierw muszę przeczytać Simona, oglądała film i bardzo mi się spodobał :)

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Do mnie nie przemawiają książki o takeij tematyce :D

    OdpowiedzUsuń