Recenzja: "Bieg do gwiazd" Dominika Smoleń

by - 18:37

"Czy diagnoza lekarska przekreśli marzenia młodej dziewczyny?
Cukrzyca. Słowo, które zmienia życie na zawsze. Choroba, z którą każdy może mieć do czynienia. Błogosławieństwo czy klątwa?
Ada była pewna, że usłyszała wyrok śmierci. Bez wsparcia rodziców i przyjaciół coraz bardziej zamykała się w sobie, popadając w depresję. Po wyjściu ze szpitala psychiatrycznego dostała list od babci, który diametralnie zmienił jej nastawienie do rzeczywistości. Zapragnęła stać się normalną nastolatką, nawet jeśli oznaczałoby to walkę z własnymi słabościami.
Bieg do gwiazd to wstrząsająca historia o dziewczynie, która uczy się żyć na nowo. Historia, obok której nie można przejść obojętnie."      
Źródło

Jakiś czas temu otrzymałam Bieg do gwiazd, który dzisiaj się w końcu doczekał swojej recenzji. Jest to jedna z wielu pozycji poruszających kłopoty z jakimi muszą mierzyć się młodzi ludzie. Na rynku książkowym możemy znaleźć ich całe mnóstwo, więc dlaczego akurat warto zwrócić uwagę na tą?       Liczę, że po tej recenzji zrozumiecie.

Każdy z nas posiada swoje własne problemy i musi się z nimi mierzyć. Są one bardzo różne. Te mniejsze z reguły stanowią niewielką przeszkodę do pokonania. Dopiero te większe są prawdziwym wyzwaniem i często przynoszą wiele smutku oraz cierpienia.

Bohaterowie przedstawieni w Biegu do gwiazd to postacie, które muszą zmagać się z ogromnymi problemami. Każdy z nich, wbrew wszelkim pozorom, codziennie walczy z przeciwnościami losu. Choć jest ciężko, nie poddają się, ponieważ chcą wieść w miarę możliwości normalne życie. Są świetnym przykładem tego, że należy walczyć o siebie i swoją przyszłość, za co ich podziwiam.

Na początku ciężko było mi się wgryźć w książkę. Przeczytałam kilka stron i ją odłożyłam. Potem ponownie zrobiłam tak samo. Jednak za trzecim podejściem, w końcu udało mi się wciągnąć w akcję i całość już poszła naprawdę szybko. Największe emocje towarzyszyły mi pod sam koniec, kiedy to nieustannie zastanawiałam się jaki będzie finał historii Ady. W pewnym momencie nie mogłam się nawet skupić na treści książki, ponieważ pochłaniały mnie myśli o losach dziewczyny. Ostatecznie mogę Wam powiedzieć, że się nie zawiodłam.

Zakończenie Biegu do gwiazd podobało mi się, dlatego że było nieoczywiste. Niestety tylko tyle mogę o nim powiedzieć, gdyż wszystko inne co przychodzi mi do głowy jest niewątpliwym spoilerem. Dlatego pozostawiam Was z tym jednym zdaniem i po prostu polecam przeczytać książkę. ;)

Za egzemplarz recenzencki dziękuję autorce!

Tytuł: Bieg do gwiazd
Autor: Dominika Smoleń
Wydawnictwo: Szara godzina
Ilość stron: 320
Ocena: 8/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

6 komentarze

  1. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale opis mnie zainteresował i będę ja miała na uwadze. Mam nadzieję, że zostanie w mojej pamięci na dłużej, ze względu na tematykę jakiej dotyka - chętnie ja przeczytam. :)
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i uważam,że książka jest świetna.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale opinie są różne, chyba trzeba samemu sie przekonać :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń