Recenzja: "Mara Dyer. Tajemnica" Michelle Hodkin

by - 23:10


"Każdy kryje w sobie tajemnicę, wystarczy ją obudzić.
Kim jest Mara Dyer?
W tajemniczych okolicznościach giną dwie dziewczyny, przyjaciółki głównej bohaterki. Wygląda na to, że ich śmierć została przepowiedziana, ktoś wiedział co się wydarzy.
Powieść z paranormalnym twistem i przesłaniem: pozory mylą. Spodoba się nastolatkom płci żeńskiej, szczególnie, że główna bohaterka - wbrew przestrogom - zakochuje się w najbardziej nieodpowiednim i intrygującym chłopaku ze szkoły." Źródło

Ostatnio postanowiłam po nadrabiać serię, które chciałam przeczytać już od dłuższego czasu. Dlatego teraz postanowiłam przeczytać książki o Marze Dyer, które bardzo mnie ciekawiły swoim opisem.

Jak się dowiedziałam Mara Dyer. Tajemnica jest debiutem Michelle Hodkin. Szczerze mówiąc nie czułam, że jest to pierwsza książka tej autorki, ponieważ była dobrze napisana. Napięcie stopniowo rosło, a wszystkie pytania, które kłębiły mi się w głowie, jeszcze bardziej popychały mnie do czytania. No i oczywiście uzyskałam część odpowiedzi, które mnie bardzo zadowoliły.

Mara Dyer. Tajemnica jest lekką i przyjemną książką, którą bardzo szybko się czyta. Nie jest to perełka literatury, jednakże warto jest ją przeczytać. Akcja ma dobre tempo, a bohaterowie nie są irytujący, czego się obawiałam po Marze. Chociaż czasem dziewczyna podejmowała dość dziwne i niezrozumiałe dla mnie decyzje.

Największą wadą książki był wątek miłosny pomiędzy Marą, a Noah. On przez szkolne społeczeństwo był postrzegany jako kobieciarz i wszyscy odradzali dziewczynie przebywanie z nim w jednym pokoju. Ogólnie romanse w książkach mi nie przeszkadzają. Mam tylko jeden warunek: ma być on realny. To znaczy, że relacja ma się stopniowo budować, a nie przez dwa rozdziały rozwija się miłość stulecia.

Do praktycznie ostatniej strony Michelle Hodkin trzymała nas w napięciu. Nawet rozwiązanie tajemniczych śmierci, choć przewidywalne dla nas, dobrze się czytało. I mimo paru utartych już schematów książkę bardzo przyjemnie się czyta i jest ona niezmiernie ciekawa.

Tytuł: Mara Dyer. Tajemnica
Autor: Michelle Hodkin
Seria: Mara Dyer
Wydawnictwo: YA!
Ilość stron: 412
Ocena: 8/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

0 komentarze