Recenzja: "Jezioro osobliwości" Krystyna Siesicka

by - 17:22

"Oto Jezioro Osobliwości jedna z najchętniej czytanych przez młodzież książek Krystyny Siesickiej. Wielowątkowa, zawieszona między warszawskim pejzażem ulic a harcerskimi namiotami pod Nidzicą, o fabule zbudowanej na rodzinnych konfliktach i dziewczyńskich rozterkach, dalekiej od wygładzonych treści."

Krótkie, ale lekkie i przyjemne "Jezioro osobliwości" ostatnio spędziło ze mną trochę czasu. Na początku nie byłam do niego przekonana, jednak po wielu pochlebnych opiniach postanowiłam, że i ja muszę je przeczytać. Usiadłam, więc wygodnie w fotelu i dałam się porwać nad Jezioro Osobliwości.

Akcja rozpoczyna się ciekawie. Czytelnik wie, że coś się wydarzyło, jednak nie wie dokładnie co. Podobało mi się to oraz forma książki. Przez dużą część były fragmenty z pamiętnika głównej bohaterki - Marty, dzięki czemu można było ją dobrze poznać i zrozumieć. Lubiłam ją, tak jak większość bohaterów w książce. Jedynie mojej sympatii nie zyskał Patryk, który za każdym razem jak się pojawiał to mnie denerwował.

Zakończenie było zdecydowanie ładne oraz urocze. Bardzo się cieszę, że miałam okazję przeczytać dobrą pozycję autorstwa Polki. Ponieważ rzadko sięgam po książki obyczajowe, napisane przez rodaków, ucieszyło mnie to, że są tego typu lektury dostępne. Krystyna Siesicka stworzyła wiele różnych, dłuższych i krótszych, książek, przez co jest w czym wybierać. Dlatego zachęcam wszystkich do odwiedzenia biblioteki lub księgarni i zaopatrzenia się właśnie w jedną z tych pozycji.

Tytuł: Jezioro osobliwości
Autor: Krystyna Siesicka
Wydawnictwo: Akapit Press
Ilość stron: 160
Ocena: 8/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

0 komentarze