PRZEDPREMIEROWO! Droga szafko 89...

by - 22:05

"Jej rady są idealne. Jej życie miłosne? Zdecydowanie nie!
Darcy Phillips prowadzi w szkole anonimową poradnię, w której pomaga uporać się z każdym problemem miłosnym - oczywiście za opłatą. Ma również słabość do swojej najlepszej przyjaciółki Brooke, która jest zakochana w kimś zupełnie innym.
Wszystko idzie dobrze aż do dnia, kiedy Alex – chłopak, którego Darcy nie znosi najbardziej na świecie – przyłapuje ją na wyciąganiu listów z szafki numer 89. W zamian za dochowanie tajemnicy o jej wątpliwie legalnym biznesie Darcy ma mu pomóc w odzyskaniu byłej dziewczyny. W teorii wszystko wydaje się proste. No właśnie. W teorii…"  Źródło

Dawno nie miałam okazji przeczytać żadnej młodzieżówki, gdyż mój czas zdecydowanie zdominowały kryminały i fantastyka. Dlatego, gdy tylko otrzymałam przesyłkę z Perfect ON paper z księgarni Taniaksiazka.pl z wielką chęcią zabrałam się za lekturę.

Dużym plusem książki byli różnorodni bohaterowie, wśród których każdy miał w sobie coś ciekawego. Mimo, że główna rola i opowiadanie całej historii przypadło Darcy, to moim zdecydowanym faworytem był Alex. Chłopak od samego początku zyskał moja sympatię i do samego końca ją utrzymał.

Jednym z ważnym aspektem, na których skupiła się autorka były związki i relacje, głównie te romantyczne. Mam wrażenie, że w książkach młodzieżowych aktualnie jest za dużo wyidealizowanego romansu, a za mało prawdziwego i życiowego podejścia do związków. W tym przypadku było inaczej. Perfect ON paper pokazało zdrowy stosunek do relacji, a listy i odpowiedzi od szafki 89 poruszały realne tematy i wątpliwości, z którymi każdy kiedyś się zmierzył. Ogromnie się cieszę się, że w końcu pojawiła się naprawdę wartościowa pozycja w tym temacie.
 
Tym, co czasem przeszkadzało mi w książce, to język jakim posługiwała się autorka. Momentami miałam wrażenie, że Sophie na siłę próbowała by był on bardziej "nastolatkowy" i przez to niektóre kwestie bohaterów wychodziły mało naturalnie.
 
Podsumowując, Perfect ON paper było lekką i przyjemną młodzieżówką, która przy okazji poruszyła kilka ważnych kwestii takich jak problemy w związkach, czy też czym jest bifobia. Dla mnie jest to zdecydowanie lektura obowiązkowa dla wszystkich fanów literatury młodzieżowej i nie tylko. Jeśli zainteresowała Was ta pozycja, to możecie ją znaleźć wśród innych książek dla młodzieży na stronie księgarni internetowej Taniaksiazka.pl.

Tytuł: Perfect ON paper
Autor: Sophie Gonzales
Wydawnictwo: Young
Ilość stron: 424
Ocena: 8/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

2 komentarze