Trudy młodych kobiet w XVIII-wiecznej Europie

by - 22:00




 "Przygody niepokornej buntowniczki w XVIII-wiecznej Europie!


Felicity Montague ma dość udawania, że ciekawią ją towarzyskie herbatki, plotki i pudrowanie twarzy. Woli nastawiać kości, czytać książki medyczne i marzyć o zostaniu lekarką.

Minął rok, od kiedy zupełnie przypadkowo wzięła udział w szalonym rajdzie po Europie ze swoim bratem i jego najlepszym przyjacielem. Teraz wraca do Londynu, aby uniknąć ślubu z uroczym, ale kluskowatym Callumem. Pragnie też dostać się na praktyki do szpitala. Jej umiejętności i inteligencja na nic się jednak nie przydają w czasach, kiedy największym przewinieniem jest to, że urodziłaś się... dziewczyną.

Zadziorna i uparta Felicity nie zamierza dostosowywać się do panujących wokół zasad. Jeszcze pokaże wszystkim, na co ją stać!" Źródło

Raz na jakiś czas uwielbiam przeczytać niezobowiązującą młodzieżówkę. I tak właśnie sięgnęłam po "Poradnik dla dżentelmena o występku i cnocie". Wtedy też przepadłam, ponieważ dawno tak świetnie nie bawiłam się podczas czytania książki. Dlatego też od razu sięgnęłam po tom drugi, czyli Przewodnik dla damy po halkach i korsarstwie zamówiony z popularnej księgarni internetowej

Zawsze ciężko jest mi oceniać drugie tomy różnych serii, ponieważ ten pierwszy zawsze zawiesza jakąś poprzeczkę. I w tym wypadku była ona dość wysoka. Pierwsza część o rodzeństwie Montague była zaskakująca oraz pełna rozrywki. Zaskoczyła mnie tym, w którą stronę rozwinęła się akcja. Dlatego też domyślałam się, że historia Felicity parę razy zboczy z wcześniej ustalonych torów. Jednak mimo tego akcja bardzo mi się podobała i zdecydowanie należała do tych ciekawszych. 

Następną zaletą jest ustalenie akcji w XVIII wieku. Dało to nam szansę na zobaczenie, jak problematyczne było życie kobiet w tamtych czasach. Brak posiadania męża lub opieki ojca równał się z niemożnością załatwienia czegokolwiek, ponieważ kobieta mała tylko ubiegać się o coś tylko i wyłącznie z pomocą tych dwóch osób. A słowa "Damie nie wypada tego robić" padały tak często, że sama aż gotowałam się w środku. 

Główne skrzypce gra Felicity Montague, którą udało nam się poznać już w pierwszym tomie, jako niepokorną siostrę Henry'ego z zacięciem do medycyny. Możliwość zaglądnięcia do głowy tej dziewczyny był wyjątkowy. Dobrze było w końcu poznać bohaterkę, która nie stara się dopasować do innych, nie jest idealna oraz w trakcie książki sporo się zmienia. Dla mnie przemiana bohatera jest ważna i zawsze ciekawa do zaobserwowania, a zmiana, która zaszła w Felicity była bardzo interesująca. 

Niestety nie mogłam się wciągnąć w Przewodnik dla dam po halkach i korsarstwie. Możliwe, że to był zły moment dla mnie na przeczytanie tej książki, ponieważ ciężko mi jest powiedzieć, dlaczego się nie wciągnęłam. Następnym minusem był dla mnie spory brak tytułowego korsarstwa. Myślałam, że właśnie ono będzie głównym wątkiem książkowym. 

Wydaję mi się, że ta książka, jak i seria spodoba się wielu osobom. Na pewno jest to lekka, zaskakująca opowieść. Może ona być dobra na przełamanie tak zwanego zastoju czytelniczego. A jeśli macie ochotę na inną książkę młodzieżową to zaglądnijcie na dział powieści młodzieżowych na stronie księgarni internetowej Taniaksiazka.pl

Tytuł: Przewodnik dla dam po halkach i korsarstwie
Autor: Mackenzie Lee
Seria: Rodzeństwo Montague Tom:
Wydawnictwo: Young
Ilość stron: 408
Ocena: 7.5/10
Autorka recenzji: Hayles




You May Also Like

1 komentarze

  1. Też czasem lubię przeczytać młodzieżówkę, ale ta jakoś szczególnie mnie nie kusi. ;)

    OdpowiedzUsuń