Osiedle Marzeń, czy najgorszy koszmar?

by - 15:25

"Po brutalnym ataku na jej najlepszą przyjaciółkę Iga nie czuje się już bezpiecznie w swoim mieszkaniu. Zmęczona ciągłym oglądaniem się za siebie i przeczuciem, że jest obserwowana, decyduje się na przeprowadzkę.
Osiedle Marzeń kusi ją obietnicą bezpieczeństwa. Wysokie mury, nowoczesny system ochrony i zamknięta społeczność, która doskonale ją rozumie. Musi tylko zgodzić się na kilka zasad, które na pierwszy rzut oka wydają się dość ekscentryczne. Czego jednak nie robi się dla spokoju?
Po kilku tygodniach zostają jej przedstawione nowe zasady. Bardziej... specyficzne. Jaką cenę będzie musiała zapłacić za to, aby schować się przed całym światem"  Źródło
 
Będziesz tego żałować otrzymałam z księgarni internetowej Taniaksiazka.pl, za co bardzo dziękuję. Nowa książka Alicji Sinickiej od razu wpadła mi w oko i byłam ogromnie ciekawa, co tym razem autorka przygotowała. Udało mi się wygospodarować trochę czasu i z zapałem zanurzyłam się w lekturze. Jak wypadł pierwszy tom serii Uwikłane? O tym w dalszej części recenzji.

Na duży plus zasługuje sama koncepcja Osiedla Marzeń, która była naprawdę pomysłowa. Każdy element został dokładnie przemyślany i zaplanowany zaczynając od układu domów, udogodnień dla mieszkańców, aż po poszczególne zasady, jakie na nim panowały. Do tego trzeba dodać jeszcze tajemnicze pierwsze piętro, o którym już dowiecie się więcej jak przeczytacie Będziesz tego żałować.
 
Przechodząc do minusów książki, to muszę przyznać, że nie do końca polubiłam się z główną bohaterką, ale też nie miałam wobec niej jakiś negatywnych uczuć. Była dla mnie trochę za naiwna, ponieważ łatwo się zgodziła na specyficzne warunki nowego miejsca zamieszkania. Nie potrafiłam też zrozumieć jej lęków i obaw, gdyż to nie ona została zaatakowana, a jej przyjaciółka. Tymczasem Iga zachowywała się jakby to jej przytrafiło się coś złego i za dużo panikowała. Z drugiej strony potrafiła dostrzec, że coś jest nie tak i nie była aż tak ślepa na to co się dzieje wokół niej, dlatego ostatecznie była dla mnie postacią neutralną, obojętną.
 
Pomysł na rozwiązanie akcji oraz zakończenie książki bardzo mi się podobał i był ciekawy. Jedynie mam zastrzeżenia do tego, jak potoczyły się losy jednej postaci. Rozumiem, że autorka chciała zaskoczyć czytelnika, dla mnie taki obrót wydarzeń po prostu nie pasował i miałam takie poczucie, że to już za dużo. Niestety nie mogą zdradzić więcej, ponieważ byłby to ogromny spoiler.

Podsumowując, Będziesz tego żałować było przyjemną lekturą. Choć pojawiło się kilka rzeczy, które mogłyby być lepsze, to i tak miło spędziłam czas z tą książką. Jeśli lubicie twórczość Alicji Sinickiej lub planujecie się dopiero z nią zapoznać, to powinniście być zadowoleni z jej najnowszego dzieła. Może nie ma aż takiego dreszczyku emocji jak w przypadku Służącej, to jednak też jest ciekawie. Jeżeli jesteście zainteresowani, to książkę tą możecie znaleźć wśród innych thrillerów na stronie Taniaksiazka.pl.

Tytuł: Będziesz tego żałować
Autor: Alicja Sinicka
Seria: Uwikłane tom 1
Wydawnictwo: Kobiece
Ilość stron: 360
Ocena: 7.5/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

2 komentarze

  1. Bardzo się cieszę, że już wkrótce będę mogła przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość autorki, ale ta książka jeszcze przede mną :) Od siebie polecam "Blizny przeszłości". Wciągający thriller, który trzyma w napięciu :)

    OdpowiedzUsuń