Glęboko ukryta prawda

by - 14:58

 "Maya Stern, była oficer sił specjalnych, niedawno powróciła do domu z misji w Iraku. Pewnego dnia zamontowana w jej domu ukryta kamera, mająca śledzić zachowanie opiekunki dwuletniej Lily, ukochanej córeczki Mai, nagrywa filmik z udziałem bawiącej się dziewczynki i jej ojca. Wszystko byłoby w jak najlepszym porządku, gdyby nie fakt, że Joe został brutalnie zamordowany dwa tygodnie wcześniej. Wytrącona z równowagi kobieta zastanawia się nad tym, co przed chwilą zobaczyła. Czy może uwierzyć w to, co widziała? Ale to przecież by oznaczało, że Joe żyje. Czy to w ogóle możliwe? Była przecież naocznym świadkiem jego zabójstwa, a po wszystkim zorganizowała mu pogrzeb. Aby znaleźć odpowiedzi na nurtujące ją pytania, Maya musi uporać się z mrocznymi tajemnicami własnej przeszłości. Gdy tego dokona, będzie zmuszona stawić czoła nieprawdopodobnej i niekoniecznie przyjemnej prawdzie o swoim mężu… i o sobie"   Źródło
 
Już mnie nie oszukasz to moje pierwsze spotkanie ze znanym autorem thrillerów Harlanem Cobenem. Choć wiele razy mijałam jego książki, czy to na półce w księgarni, czy na jakimś blogu lub bookstagramie, to jednak nigdy nie sięgnęłam po żadną jego powieść. Zmiana nastąpiła dopiero za sprawą paczki otrzymanej z Taniejksiazki.pl i cieszę się, że w końcu mogłam poznać tego autora.

Od samego początku bardzo wciągnęłam się w akcję. Podobało mi się, że historia była bogata w wiele różnych wątków, a bohaterowie w niej występujący byli ciekawi i różnorodni. Szczególnie warto się skupić na głównej bohaterce Mai, za którą podążamy przez całą lekturę. Kobieta boryka się z własną przeszłością, niedawno pochowała męża, którego była świadkiem zabójstwa i który nagle pojawia się na filmie z ukrytej kamery. Do tego wszystkiego jeszcze dochodzi wychowanie dwuletniej córki. Jak widać życie Mai nagle przybiera niespodziewanie szybki obrót i bohaterka musi się jak najlepiej w nim odnaleźć. Dla mnie była to świetna główna postać, dobrze nakreślona i z intrygującą przeszłością. Jej zachowania i postawa konsekwentnie wynikała z wieloletniej służby wojskowej. Czuć, że Maja została od początku do końca zaplanowana, a nie przedstawiona tylko tak "po łebkach".

Co ciekawe, największy problem miałam z zakończeniem! Przez długi czas nawet nie wiedziałam co mam o tym myśleć, ani jak opowiedzieć o swoich wrażeniach po nim. Bo tak jak większość książki, to było dla mnie mocne 10/10, tak końcówka kompletnie mi nie odpowiadała. Żeby być precyzyjnym, samo rozwiązanie zagadki było naprawdę dobre. Zaskakujące, a jednocześnie spójne z historią i poznanymi faktami. Świetnie pasowało do historii i na pewno nie domyśliłabym się jego.

Problemy pojawiły się dosłownie na ostatnich stronach powieści. Pierwszy dotyczył ostatecznego zamknięcia losów Mai, które w ogóle mi nie pasowały. Kolejny kłopot miałam z  ostatnim rozdziałem. Jak dla mnie był za bardzo przesłodzony, nie pasował do klimatu powieści i równie dobrze mogłoby go nie być.
 
Mimo to, polecam wszystkim tę książkę, ponieważ była to naprawdę dobra lektura. Jeśli lubicie thrillery i zainteresowało Was Już mnie nie oszukasz, to znajdziecie je razem z pozostałymi książkami tego autora w dziale kryminał i sensacja na stronie księgarni TaniaKsiążka.pl. Ja z wielką chęcią sięgnę jeszcze po twórczość Harlana Cobena.

Tytuł: Już mnie nie oszukasz
Autor: Harlan Coben
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 416
Ocena: 9/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

7 komentarze

  1. Uwielbiam Cobena, czytałam wszystkie jego książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobała mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z Cobenem jak na razie nie jest mi po drodze, więc nie wie czy kiedykolwiek dam szansę tej powieści.
    Pozdrawiam
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach tę książkę, tak jak i inne Cobena. Kiedyś przeczytałam kilka książek tego autora, ale niewiele już z nich pamiętam i chcę zacząć od początku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Harlana Cobena uwielbiam, bo jak nikt potrafi wzbudzać ciekawość, która zwykle pod koniec sięga apogeum. Tej książki nie miałam jeszcze przyjemności poznać, ale niedługo nadrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tylko jedną książkę tego autora i uważam ją za udaną. "Już mnie nie oszukasz" zapowiada się bardzo ciekawie już po samym opisie z początku. Na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się ciekawie :) Ja od siebie mogę polecić "Odwróć wzrok". Wciągający thriller, który trzyma w napięciu :)

    OdpowiedzUsuń