Dom z piekła rodem

by - 18:01


"Miała być pomocą domową. Stała się służącą samego diabła.
Julia chciałaby otworzyć firmę sprzątającą. Trafia do domu Państwa Borewskich, w którym ma za zadanie dbać o porządek. Maria jest zadbaną kobietą po czterdziestce, a Mikołaj atrakcyjnym adwokatem zafascynowanym okresem średniowiecza. Ich syn Kacper zajmuje się pisaniem.
Już pierwszego dnia Julia otrzymuje propozycję przeprowadzki do ich domu, lecz stanowczo odmawia. Podczas sprzątania otwiera starą szafę na poddaszu. Znajduje rząd zakurzonych czarnych sukienek z białymi mankietami.
W trakcie kolejnej wizyty w domu Borewskich Julia traci przytomność. Gdy otwiera oczy, czeka na nią koszmar. Będzie musiała podjąć nierówną walkę o sprawiedliwość. I życie."  Źródło

 
W ostatnim czasie dużo się u mnie dzieje - praca, studia wypełniają większość mojego życia. Jednak zawsze potrafię znaleźć chwilę na czytanie i wieczoru z książką nie mogę sobie odmówić. Jedną z ciekawszych nowości na TaniaKsiazka.pl jest właśnie Służąca Alicji Sinickiej. Choć autorki jeszcze nie znam, to liczne pozytywne opinie i intrygujący opis skłoniły mnie właśnie do sięgnięcia po tą pozycję.

Bez wahania mogę powiedzieć, że była to jedna z lepszych, jak nie najlepszych decyzji! Niestety poprzednio nie miałam szczęścia do dobrych książek i brakowało mi czegoś, co od pierwszych stron wciągnęłoby mnie i na długo nie dałoby o sobie zapomnieć. 

Główną bohaterką powieści jest Julia. Dwudziestojednolatka marzy o rozkręceniu własnej firm sprzątającej, jednak na chwilę obecną brakuje jej pieniędzy. Od razu polubiłam Julię i cały czas mocno trzymałam za nią kciuki, żeby poradziła sobie z tą fatalną sytuacją w jakiej się znalazła. Reszta bohaterów była bardzo różnorodna i każdy miał coś w sobie ciekawego.

Bardzo podobało mi się to jak autorka budowała napięcie i atmosferę w powieści. Czytelnik autentycznie mógł poczuć niepokój, niepewność i grozę jaka rosła z każdą stroną. Widać, że Alicja Sinicka miała plan na całą historię i konsekwentnie go realizowała.
 
Tak jak zawsze znajdę coś do czego mogłabym się przyczepić, tak tu muszę przyznać, że nie ma do czego. Jedyne co, to miałam wątpliwości i nie zawsze zgadzałam się z decyzjami podejmowanymi przez główną bohaterkę. Z drugiej strony też ciężko mi powiedzieć jak zachowałabym się w takiej sytuacji w jakiej ona się znalazła.

Zakończenie to był strzał w dziesiątkę. Nieprzewidywalne, bez zbędnego uszczęśliwiania wszystkich na siłę, bardzo realne oraz  zostawiające czytelnika z nutą niepewność. Po prostu idealnie tak jak lubię. Pozostaje mi już tylko sięgnąć po pozostałe książki autorki, a Was gorąco zachęcam do zabrania się za Służącą. Jeśli do tej pory się wahaliście, to mam nadzieję, że rozwiałam Wasze wątpliwości. Rzucajcie wszystko i bierzcie się do czytania. :)

Za egzemplarz dziękuję bardzo księgarni TaniaKsiazka.pl!
Tytuł: Służąca
Autor: Alicja Sinicka
Wydawnictwo: Kobiece
Ilość stron: 368
Ocena: 9/10

You May Also Like

2 komentarze