#2 W świecie seriali. Nowości, co warto obejrzeć (lub nie) i co aktualnie oglądam.

by - 18:50

W ramach realizowania mojego postanowienia o większej ilości postów około książkowych, dzisiaj przychodzę do Was z porcją seriali. Mimo, że powrót na studia (nawet online!), a potem sama nauka zabrała mi trochę czasu, to jednak udało mi się trochę obejrzeć. Z większości jestem naprawdę zadowolona, choć znalazł się jeden serial, który był tak zły, że aż go nie skończyłam.... Ale o tym w swoim czasie.

OSTATNIO OBEJRZANE

Opowieść podręcznej 1. sezon

Chyba dawno żaden serial nie wywołał u mnie tyle emocji, ile właśnie Opowieść podręcznej. Historia rozgrywa się w anytyutopijnej przyszłości, w której kobiety nie mają żadnych praw, a ich jedynym zadaniem jest rodzenie dzieci. Koszmar! Przez cały czas bardzo przeżywałam losy bohaterek i nie pamiętam żebym kiedykolwiek czuła taką agresję w stosunku do mężczyzn (nie odbierajcie tego źle, zrozumiecie jak obejrzycie) i niesprawiedliwości jaka spotkała kobiety. Przez większość odcinków siedziałam na szpilkach, przeżywając, czy ich drobne rewolucje i plany powiodą się, czy też zostaną odkryte. Jeśli lubicie takie klimaty, to warto obejrzeć. W porównaniu do innych seriali, jest to zdecydowanie coś innego i nowego.

Zagubieni w kosmosie 1. i 2. sezon

Zagubieni w kosmosie, to moja mała perełka, którą spory czas temu odkryłam. Historia opowiada o chłopcu, którego przyjacielem zostaje tajemniczy robot. W serialu podobało mi się to, że bohaterowie mierzyli się z ogromną ilością przeciwności losu, a walka z nimi nie była łatwa. Kolejnym plusem było to, że mogliśmy dokładnie poznać przeszłość głównym postaci, dzięki czemu można było lepiej zrozumieć ich działania i zachowanie. Jeśli chodzi o minusy, to jedynie miałam nadzieję, że sezon 2 będzie już ostatnim. Szkoda, bo była świetna okazją na niespodziewany finał i otwarte zakończenie. Mimo to, na pewno obejrzę kolejny sezon.

netflix-Lost-in-Space-s1-bg3-1.jpg

The Umbrella Academy 2. sezon

Pierwszy sezon The Umbrella Academy wspominam bardzo ciepło, dlatego nie mogłam nie zabrać się za kolejny. Pamiętam, że pierwszy sezon pokochałam za muzykę i drugi nie zawiódł mnie pod tym względem. Ponownie należy się tu milion serduszek, ponieważ muzyka była świetna. Co do reszty, to na pewno nie mogę się przyczepić do aktorów, którzy znowu świetnie zagrali i samej akcji, która była ciekawa i pełna niespodzianek. Niestety, tak jak w przypadku Zagubienych w kosmosie, tak tu żałowałam, że serial się nie skończył. Według mnie dalszy sezon/sezony będą już trochę na siłę, ponieważ wszystko to co powinno być wyjaśnione - zostało. Odnoszę wrażenie, że kontynuacja jest robiona tylko ze względu na dużą popularność serialu, a to często kończy się bardzo źle. Szkoda, bo ja, jako widz, nic na to nie poradzę. Pozostaje mi mieć tylko nadzieję, że się mylę i trzeci sezon okaże się równie dobry jak pozostałe.

POLECAM

Wielka

Wielka, czyli miejscami prawdziwa, jak  podkreślają twórcy, historia przedstawiająca młodość Katarzyny Wielkiej. W tym przypadku kluczowe jest stwierdzenie "miejscami prawdziwa", bowiem serial kipi sarkazmem, ironią i absurdem. Z początku muszę przyznać, że byłam bardzo sceptycznie nastawiona do niego, jednak w miarę oglądania wciągnęłam się w świat Katarzyny i z pełną uwagą śledziłam jej dalsze losy. Do tego wkręciłam się w specyficzny humor serialu i nie raz się zaśmiałam. Na pewno Wielka nie jest dla wszystkich, ale jeśli lubicie takie klimaty, to gorąco polecam. :)


NIE POLECAM

Przeklęta 

Jedna z całkiem świeżych produkcji Netfixa z Katherine Langford (13 powodów) w roli głównej.Choć nie przepadam za aktorką, to jednak nie chciałam skreślać od razu całego serialu. W końcu legendy o królu Arturze, Merlinie i zaklętym mieczu wpisują się w moje klimaty. Niestety serial był tak fatalny, że dotrwałam tylko (w moim przypadku aż) do czwartego odcinka. Co więc poszło nie tak? Muszę powiedzieć, że wszystko. Mdłe postacie, ich irracjonalne zachowanie, a do tego dziwne przeskoki między scenami w postaci animacji... Nie wiem, kto za to odpowiada, ale wyszło fatalnie.

PLANY

Co planuję obejrzeć? Bardzo bym chciała zobaczyć trzy seriale: Ostre przedmioty, Des i Małe kobietki. Wszystkie są dostępne na HBO GO i kuszą mnie już od pewnego czasu. Z nowości na Netflix nie znalazłam na razie nic dla siebie (ewentualnie Gambit królowej, który ponoć jest super), może w najbliższym czasie się to zmieni.

You May Also Like

4 komentarze

  1. Opowieść podręcznej na pewno obejrzę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie fajnie jak ktoś dany serial poleca lub nie. Też nie sposób wszystkie znać, więc przez to można się zasugerować. Ja jak nie oglądam to nie oglądam, ale jak trafię na jakiś ciekawy to trudno obejrzeć jeden czy dwa odcinki i skończyć.

    OdpowiedzUsuń