W świecie seriali. Nowości, co warto obejrzeć (lub nie) i co aktualnie oglądam.

by - 21:54

Moje upragnione wakacje już trwają i w końcu mam dużo więcej czasu. W związku z tym postanowiłam rozpocząć realizowanie moich planów dotyczących większej ilości postów około książkowych i dlatego dzisiaj rozpoczynam serię postów poświęconych serialom. Będzie tu trochę o nowościach i premierach, o tym co polecam lub nie oraz oczywiście kilka słów o moich planach.

PREMIERY
Wielkie kłamstewka 2. sezon

Już 10 czerwca na HBO można było zobaczyć pierwszy odcinek drugiego sezonu Wielkich kłamstewek. Jest to kolejna wyczekiwana przeze mnie premiera szczególnie, że do odsady dołączyła Meryl Streep. Odcinek obejrzałam jak najszybciej przy dużej ilości popcornu i świetnym towarzystwie. Choć rozpoczął się bardzo spokojnie, to z kolei zakończył się z mocnym tupnięciem. Oczywiście Meryl nie zawiodła i z czystą przyjemnością ją oglądałam. Teraz tylko pozostaje mi czekać na więcej. :)

Czarne lustro 5. sezon

5 czerwca wyszedł 5. sezon jednego z moich ulubionych seriali - Czarnego lustra. Byłam bardzo podekscytowana, co tym razem autorzy wymyślą i jakie tematy podejmą. Dodatkowo ogromnie zainteresowało mnie to, że w jednym z odcinków miała wziąć udział Miley Cyrus. Cały sezon liczy trzy odcinki o tytułach Striking Vipers, Smithereens oraz Rachel, Jack and Ashley Too, z czego pierwsze dwa liczą około 70 min, a ostatni trwa 90.
Niestety dla mnie ten sezon okazał się gorszy od poprzednich i nie trzymał ich poziomu. Co więcej najsłabszy odcinek był właśnie z Miley! Choć z początku nie zapowiadało się źle, to jednak nie utrzymał on klimatu, jaki charakteryzuje Czarne lustro. Z tych trzech odcinków najlepiej wypadł Smithereens i jako jedyny trzymał poziom.


OSTATNIO OBEJRZANE
Dark 1. sezon

W dobrym momencie udało mi się obejrzeć Dark, ponieważ już 21 czerwca premiera kolejnego sezonu. W wielkim skrócie mówiąc historia opiera się na tajemniczym zaginięciu nastolatka w pewnym małym miasteczku (nie dodam więcej ze względu na spoilery). Mimo, że fabuła była trochę przewidywalna, to muszę przyznać, że serial miał swój klimat. Bohaterowi byli ciekawi, a ich historie tylko z pozoru proste i niezwiązane ze sobą. W tym przypadku też czekam na kontynuację.

The OA 1. sezon

Jest to serial, po który sięgnęłam z polecenia. Tu też opowieść zaczyna się w miarę prosto - zaginiona dziewczyna się odnajduje, a co więcej widzi mimo, że wcześniej była ślepa. Dopiero później, tak jak w Dark, historia bardziej się komplikuje i oczywiście wyjaśnia się tajemniczy skrót OA. Ogólnie serial jest interesujący, jednak myślałam, że trochę w inną stronę pójdzie. Gdzieś z tyłu głowy oczekiwałam trochę czegoś innego, a serial poszedł w zupełnie innym kierunku. Mimo to pewnie obejrzę kolejny sezon, ale póki co mam inne plany.


POLECAM
The Umbrella Academy

Od kiedy zobaczyłam plakat wiedziałam, że to będzie coś dla mnie. Akademia dla dzieci z nietypowymi zdolnościami oraz śmierć w tajemniczych okolicznościach. Czegoż chcieć więcej? Dla mnie serial od razu startował z dużego plusa i potem już tylko dodawałam kolejne. Ciekawy rozwój fabuły, świetna muzyka (za którą milion serduszek się należy) i cudowna kreacja bohaterów. Szczególne uznanie należy się Aidanowi Gallagher za rolę Numeru Pięć i Robertowi Sheehan za odegranie postaci Klausa. Jeśli fabuła Was zainteresowała, to gorąco zachęcam do obejrzenia The Umbrella Academy.


NIE POLECAM
Gra o tron 8. sezon

Ogromne zaskoczenie i ogromne rozczarowanie jednocześnie, czyli 8. sezon Gry o tron. Po tylu spekulacjach i teoriach chyba nikt nie spodziewał się takiego zakończenia. Nie wiem czy to była próba zaskoczenia widzów, czy może coś innego, ale wiem jedno - nie wyszło. Naprawdę nikt nie powinien się dziwić, że fani podpisali petycję o remake. I choć było parę dobrych scen, to przekreśliło je poprowadzenie głównych postaci. Szczególnie raziła mnie w oczy postać Jona, który przez cały sezon mówił jedno zdanie: You are my queen. Co więcej praktycznie każda scena Jona oraz Dany wyglądała tak samo i postacie dosłownie wypowiadały te same słowa. No serio, ja nie wiem kto pisał ten scenariusz, ale zrobił to bardzo na odwal.


PLANY

Co planuję obejrzeć? Na pewno Czarnobyl oraz Miłość, śmierć i roboty. Te dwa seriale wiele osób mi gorąco polecało i wiem, że muszę je obejrzeć.  Co do nowości z Netfilxa, to kuszą mnie Jestem matkąWhat if. Dodatkowo z polecenia Sfilmowanych, których śledzę na bieżąco, chciałabym nadrobić Homecoming oraz Mindhunter.


Autorka postu: Alice

You May Also Like

10 komentarze

  1. Bardzo rzadko oglądam seriale, zdecydowanie wolę czytać książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. "Dark" jeszcze przede mną, choć jakoś nie umiem się przekonać i nie wiem, czy w rezultacie sięgnę po tę produkcję. Z wymienionych przez Ciebie widziałam też GoT (i również się rozczarowałam) oraz "Umbrella Academy", na którego drugi sezon czekam z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dark" jest dosyć specyficzny, ale ja polecam obejrzeć :)

      Usuń
  3. Z serialami u mnie ostatnio średnio, mało ich oglądam. Planuję zacząć "Grę o tron". Sporo sezonów przede mną. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Gra o tron" jest świetnym serialem. Pomijając 8. sezon reszta jest naprawdę dobra i warta obejrzenia. :D

      Usuń
  4. The Umbrella Academy- świetny soundtrack do scen akcji (mogłoby być ich ciut więcej), fenomenalny Aidan Gallagher, będę śledzić jego karierę. Dla mnie numerem jeden jest Klaus, jego wątek jest dobrze poprowadzony, bardziej pogłębiony, zaskakująco dobrze sprawdza się w swojej konwencji. Mam nadzieję że w 2. sezonie dowiemy się czegoś więcej o Komisji i o sir Reginaldzie.
    Co do pozostałych seriali: Miłość, śmierć i roboty, zobacz koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ze swojej strony polecam dwa seriale, które są dostępne na Netflixie: Lilyhammer i Sposób na morderstwo. :)

    OdpowiedzUsuń