Recenzja: "Księżniczka z lodu" Camilla Läckberg

by - 19:04


"W niewielkiej miejscowości na zachodnim wybrzeżu Szwecji, wśród małej, zamkniętej społeczności, gdzie wszyscy się znają i wszystko o sobie wiedzą - w jednym z domów odkryto zwłoki młodej kobiety. Początkowo wszystko wskazuje na samobójstwo, okazuje się jednak, że Alex została zamordowana. Prywatne śledztwo rozpoczyna Ericka Falck - pisarka i przyjaciółka Alex z dzieciństwa." Źródło

Znalezione obrazy dla zapytania the ice princessWreszcie udało mi się dorwać twórczość Camilli Läckberg. Tyle się o niej już wspaniałości nasłuchałam, a teraz mam okazję bliżej przyjrzeć się jej książce i sprawdzić, czy szwedzka autorka jest taka dobra. U mnie w domu jest ona wychwalana, a moja mama przeczytała prawie wszystkie, jak nie wszystkie książki pani Läckberg.

Thriller powinien trzymać w napięciu już od pierwszej strony, a dopiero napięcie powinno zniknąć po ostatniej stronie. Camilla Läckberg doskonale poradziła sobie ze swoim zadaniem. Czytając miałam wrażenie, że doskonale wiedziała jak pracuje policja oraz jakimi metodami można sprawdzić, jak dana osoba zmarła. Pisała tak przekonująco, że mogła mi wmówić, że niebo jest zielone, a ja bym się z tym zgodziła oraz zaciekle jej broniła.

Akcja jest wciągająca i świetnie zbudowana. Z każdą kolejną stroną pragniemy dowiedzieć się, kim jest brutalny morderca. Oprócz wciągającego śledztwa mogliśmy obserwować problemy życia codziennego normalnych ludzi. Co mi się podobało, bohaterzy nie byli wyidealizowani, ale też nie było w tym przesady. Zdarzały się też zabawne sytuacje, które wywoływały u mnie niepohamowany śmiech. Co nie oznacza też, że nie było pary niedociągnięć. Według mnie autorka powinna niektóre wątki szybciej zamknąć, a część znaczniej się w nie wgłębić.

Zakończenie i rozwiązanie zagadki wbiło mnie w fotel. Pani Läckberg zmyliła mnie i wprawiła w niemałe zaskoczenie. Rzadko spotykam się z tak dobrym ukazaniem mordercy. Zdecydowanie polecam wszystkim twórczość szwedzkiej autorki, która doskonale wie, jak powinno pisać się książki. Jest to jeden z lepszych autorów z jakimi, na razie, się spotkałam.

Tytuł: Księżniczka z lodu
Autor: Camilla Läckberg
Seria: Saga o Fjällbace tom:1
Wydawnictwo: Czarna owca
Ilość stron: 424
Ocena: 9/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

4 komentarze

  1. Naprawdę zachęciłaś mnie do tej książki, a powinnam częściej takie czytać.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Camilla Lackberg jest mistrzynią w swoim gatunku. Na 100% się nie zawiedziesz :)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  2. Mam ochotę na książki tej autorki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z całego serducha. Już po pierwszych stronach przeniesiesz się do mroźnej Szwecji i poczujesz jej klimat.
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń