Recenzja: "Nigdy nie gasną" Alexandra Bracken

by - 14:15


"Mam na imię Ruby. Niektórzy nazywają mnie liderką, ale tylko ja wiem, kim jestem naprawdę.
Potworem. 
Przede mną najbardziej ryzykowna misja w moim życiu - wojna, w której stawką jest ocalenie tych, których kocham. Zwycięstwo może oznaczać przegraną bitwę o samą siebie. 
Jestem ostatnią z Pomarańczowych i jestem gotowa na wszystko." Źródło



Wreszcie po prawie roku przeczytałam kontynuację bestsellerowej trylogii Mroczne umysły. I jestem zaskoczona. I to pozytywnie. Może nie jest to arcydzieło, jednak zostawiło mnie z otwartą buzią i chęcią na więcej.

Muszę przyznać, że początek był dla mnie trudny. Słabo pamiętałam co się dokładnie działo w pierwszej części. Jednak z każdym zdaniem miałam okazję sobie przypomnieć wydarzenia. I reszta książki poszła mi jak z płatka. Byłam tak wciągnięta, że mimo ukropu panującego za oknem i w domu, nie zwracałam na niego uwagi.

Akcja była dobrze skonstruowana, a wydarzenia się zazębiały. Oczywiście były małe niedociągnięcia, ale zawsze się takie zdarzają. Każda strona była ciekawsza od swojej poprzedniczki. Było dużo zaskoczeń i czasem się denerwowałam za naszych bohaterów i przeżywałam wszystko z nimi.

Bohaterów pojawiło się dużo i byli oni tak różni, że trudno ich wrzucić do "jednego wora". Najbardziej polubiłam Jude'a, który mimo, że był dość naiwny, był tak sympatyczny i pozytywny, że nie dało się go nie lubić. Oczywiście ekipa z poprzedniej książki przewija się przez drugą część i poczułam, że za nimi tęskniłam.

 Nie mogło się też obyć bez czarnych charakterów i naszego Clancy'ego, który w myślach prześladował Ruby. Żałowałam, że nie ma go więcej, bo wiecie, że ja lubię tą złą część postaci. Oczywiście też są takie, których nie lubię. Jednak jest chyba więcej tych, których ubóstwiam.

Zakończenie było fenomenalne i pełne emocji. Sprawiło, że nie mogłam się oderwać od treści. Mam nadzieję, że zakończenie trylogii będzie równie świetne, co jej poprzednie tomy. Już się nie mogę doczekać, kiedy będę miała już w rękach "Po zmierzchu".

Tytuł: Nigdy nie gasną
Autor: Alexandra Brackem
Seria: Mroczne umysły tom:2
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 456
Ocena: 9/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

0 komentarze