Recenzja: "Eleonora i Park" Rainbow Rowell

by - 12:31


"Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.
Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.
Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą – dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę."   źródło

Bardzo głośno było o tej pozycji autorstwa Rainbow Rowell. Po bardzo dobrej "Fangirl", postanowiłam spróbować z "Eleonorą i Parkiem". Przyznam się, że trochę inaczej wyobrażałam sobie tą powieść, dlatego byłam nieco zdziwiona. Po jej przeczytaniu mam niezły bałagan w głowie i ciężko mi ją ocenić, ponieważ trochę mi się podobała, a trochę nie.

Cała historia, a przynajmniej jej większa część, była dla mnie zaskoczeniem, gdyż spodziewałam się czegoś trochę innego. Powieść zawierała bardzo wiele problemów, dużo więcej niż bym przypuszczała, z jakimi często zmierza się młodzież. Nie były to łatwe sprawy, które można rozwiązać za pomocą machnięcia czarodziejską różdżką. Wymagały one większej pomocy, a ona z kolei nie była taka prosta.

Dużo recenzji mówi o uroku, jaki ma w sobie ta powieść. Ciężko się z tym nie zgodzić, gdyż Eleonora i Park to naprawdę niebanalny duet. Razem i osobno potrafili wywołać uśmiech na mojej twarzy. Mimo to uważam, że bardzo wiele wychwalających opinii na temat tej pozycji jest przesadzonych.

Zakończenie książki nie wprawiło mnie w zachwyt. Czegoś zdecydowanie tam zabrakło. Niby wszystko ostatecznie dobrze i ładnie, ale jakoś nie tak jak trzeba. Myślę, że to ono najbardziej zaniżyło moją ostateczną ocenę tej pozycji.

Tytuł: Eleonora i Park
Autor: Rainbow Rowell
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 357
Ocena: 7.5/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

5 komentarze

  1. Czytałam, ale chyba nie podobała mi aż tak bardzo, bo nie mogę sobie przypomnieć zakończenia :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety ta książka mogła by być trochę lepsza :(
      Pozdrawiam Alice

      Usuń
  2. O książce słyszałam, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie.
    Nominowałam Cię do LBA. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń