Liebster Blog Award

by - 14:51


Ostatnio nasz blog został nominowany do Liebster Blog Award przez Book Paradise . Jest to nominacja, którą otrzymuje się od innego bloggera. Cała akcja ma na celu promowanie i rozpowszechnianie blogów. Osoby nominowane odpowiadają na 11 pytań, od tego kto je nominuje. Następnie same zadają 11 pytań i nominują 11 blogów do tej nagrody oraz informują je o tym. A teraz czas na nasze odpowiedzi:

1. Jaka była najgrubsza i najcieńsza książka jaką przeczytałeś/łaś? Wolisz czytać książki dłuższe czy krótsze?


Alice: Lubię dłuższe i krótsze książki. Wszystko zależy, czy fabuła jest ciekawa, a akcja wciągająca. Co do najdłuższej i najkrótszej powieści jaką przeczytałam, to niestety nie pamiętam.
Hayles: Najcieńszą książką, którą przeczytałam był "Mały Książę", a najdłuższą była "Gra o Tron" George'a R.R. Martina. A wolę czytać dłuższe książki, zawsze więcej rzeczy może się wydarzyć i więcej wątków pobocznych. 


2. Wolisz czytać serie czy książki jednotomowe? Dlaczego?

Alice: Oczywiście, że serie :) Uwielbiam spędzać dużo czasu z moimi ulubionymi bohaterami.
Hayles: Zdecydowanie serie, ponieważ możemy lepiej poznać bohaterów oraz zostajemy z nimi na dłużej. No i oczywiście czeka nas przecież tyle zwrotów akcji. 

3. Jaki gatunek książek czytasz najczęściej, a jakiego unikasz?




Alice: Zdecydowanie u mnie dominuje fantasy. A coś czego unikam to romanse.
Hayles: Najczęściej teraz czytam Young Adult. A unikam zazwyczaj książek historycznych, które do mnie nie przemawiają. 





4. Jaka była najdłuższa seria książkowa jaką przeczytałaś/łeś?

Alice: Wśród serii książkowych niewielką przewagą wygrały Kroniki Wardstone - trzynastotomowy cykl, który będzie jeszcze kontynuowany przez trylogię.
Hayles: Ekhm, ekhm.. Seria Pretty Little Liars, czyli trzynaście części, które przeczytałam, a jeszcze dwie wyszły, ale nie mam zamiaru kończyć serii, ponieważ zaczęła mnie nudzić. Jeszcze zapomniałabym o dwóch dodatkach do serii. Je też mam już za sobą. 

5. Lubisz zbierać/nosić/używać książkowe gadżety? Masz jakieś? Jeśli tak to jakie?



Alice: Kocham gadżety książkowe - szczególnie zakładki do książek. Moją ulubioną jest srebrna, ozdobna zakładka z wróżką.
Hayles: Gadżety książkowe są zawsze świetne i je uwielbiam. Mam brelok do kluczy i naszyjnik, który nosiła Elena z Pamiętników Wampirów, bransoletkę z PLL i zakładkę z Harry'm Potterem. BArdzo bym chciała mieć naszyjnik z Runą Anioła z Darów Anioła. 





6. Jaka książka była tak zła, że miałeś/łaś ochotę wyrzucić ją przez okno? Dlaczego?

Alice: Mało brakowało, a Wielki mistrz by poleciał, za moim zdaniem beznadziejne zakończenie.
Hayles: Jak może się domyślacie była to książka o tytule: Miłość, flirt i inne zdarzenia losowe. Zdecydowanie była to najgorsza książka jaką czytałam i chyba nic nie przebije głupoty głównej bohaterki. 

7. Czy będąc dorosłą/łym czytałeś/łaś jakieś książki dla dzieci? Jeśli tak to jakie?

Alice: Do dorosłości mam jeszcze trochę czasu. Ogólnie to głównie się skupiam na powieściach dla młodzieży i nie przypominam sobie o jakiś dla dzieci.
Hayles: Zacznijmy od tego, że nie jestem jeszcze dorosła, ale zdarza mi się czytać książki, które są skierowane do młodszej części odbiorców. Między innymi seria o Percy'm Jacksonie zawojowała świat u mnie w tym roku. 

8. Jaka jest najgorsza, twoim zdaniem, ekranizacja książki jaką czytałaś/łeś?

Alice: Myślę, że ekranizacja Atramentowego serca i Zemsty czarownicy razem stoją na najwyższym miejscu na podium.
Hayles: Praktycznie wszystkie ekranizacje są złe, ale wyjątkowo złą była ekranizacja Miasta Kości, czyli pierwszej książki z serii Dary Anioła. Pamiętam, że byłam załamana oglądając film.

9.  Jaki bohater książkowy jest twoim ulubionym? Dlaczego?

Alice: Ojej ciężko mi powiedzieć. Chociaż mogę wyróżnić Kaladina z Drogi królów za niesamowitą osobowość i niebanalny charakter.
Hayles: Hmm... Nigdy nie miałam swojego ukochanego bohatera, bo z każdą książką mi się to zmienia. Jednak najlepiej wspominam Finnicka Odair z Igrzysk Śmierci
10. Jakiej postaci książkowej szczerze nie lubisz? Dlaczego?

Alice: Za nadzwyczajną głupotę i brak jakiegokolwiek pomyślunku przed działaniem, szczerze nie lubię Jonasa z Upadających królestw.
Hayles: Tu idealnie wpasowuje się Dolores Umbridge z serii o Harry'm Potterze. Od pierwszej strony z nią jej nie lubiłam i wiedziałam, że nie będę jej lubić. 

11. Zdarzyło ci się czytając/oglądając książkę/film bardziej polubić czarnego bohatera niż tego dobrego? Jeśli tak to z jakiej książki/filmu był to bohater?



Alice: Przeważnie wolę te dobre postacie. Jednak czasem się zdarza, że kibicuję tej złej. Tak było w przypadku Królewny Śnieżki i Łowcy oraz Łowcy i Królowej lodu, gdzie Zła królowa była postacią, po stronie której stałam.
Hayles: Zacznijmy od tego, że zazwyczaj wolę czarne charaktery i miałam to od dziecka. W każdej serii umiem znaleźć swojego złego ulubieńca i często mu kibicuje. Ale był tylko jeden czarny charakter, którego ja uwielbiam, a reszta świata nienawidzi. A jest to Joffrey Baratheon z Gry o Tron. Dla mnie jest on świetny. Możecie mnie teraz nienawidzić.





Nasze pytania:

1. Jaka książka kojarzy Ci się z wakacjami?
2. Którą książkę najkrócej czytałeś/aś?
3. Czy jest taka książka, która zmieniła Twój pogląd na świat? Jeśli tak to jaka?
4. Od której książki zaczęła się Twoja przygoda z nałogowym czytaniem?
5. Jaka jest twoja ulubiona pora dnia na czytanie książek?
6. Dlaczego założyłes/aś bloga?
7. Czy zdarzyło Ci się spędzić całą noc na czytaniu książek?
8. Którą książkę polecasz każdemu?
9. Z jakim bohaterem książkowym utożsamiasz się? Dlaczego?
10. Jaki jest Twój ulubiony czarny charakter? O ile takiego masz. 
11. Czy chciałabyś napisać własną książkę? Jeśli tak to o czym?

Nasze nominacje:


You May Also Like

10 komentarze

  1. Dziękuję za nominację :* Ja też uwielbiam Percy'ego i teraz zaczytauję się w Olimpijskich herosach <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Percy najlepszy :) nie mogę się doczekać odpowiedzi. :)
      Pozdrawiam Hayles

      Usuń
  2. Tak! Naszyjnik z anielską runą byłby świetny :D
    "Wielki mistrz" ... no cóż, nic dodać, nic ująć - idealnie dobrane :')
    "Miłość, flirt i inne zdarzenia losowe" - główna bohaterka miała na imię Lori, prawda? Haha, ja uśmiałam się przez jej głupotę i 'niesamowite' plany xd
    Persiak! :D <3
    "Dary Anioła. Miasto Kości" - ekranizacja koszmarna! Ale film, jako film - bez znajomości książki - niesamowicie mi się podobał :) Aktor Magnusa - Godfrey <3 no, i Jamie oczywiście :D
    Serdecznie dziękuję za nominację :D Na pewno odpowiem, ale niestety, raczej nie w najbliższym czasie, ponieważ mam kilka zaległych nominacji :(
    Pozdrawiam Was, dziewczyny, serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo widzę, że jeszcze pamiętasz imię najświetniejszej bohaterki na świecie z "Miłość, flirt...". Do tej pory jej plany mnie zadziwiają. I mimo wszystko nie mogę się doczekać Twoich odpowiedzi na pytania.
      Pozdrawiam Hayles :)

      Usuń
  3. Dziękujemy za nominację ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne LBA. Finnick... jak ja go kocham. :D
    Pozdrawiam: http://kochaneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację. Niestety nastał u mnie czas wzmożonej pracy zawodowej, więc nie wiem kiedy uda mi się odpowiedzieć na zadane pytania. Ale jestem pewna, że to nastąpi :)

    pozdrawiam serdecznie
    http://miszmasz79.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie niecierpliwie będę czekać na odpowiedzi :)
      Pozdrawiam Alice

      Usuń
  6. Dziękuję za nominację, postaram się ją jak najszybciej wykonać :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń