Recenzja: "Przebudzona o świcie" C.C. Hunter

by - 12:15


"Kylie Galen przebywa w Wodospadach Cienia już od jakiegoś czasu. Choć wśród tych wszystkich niezwykłych istot jej życie już nigdy nie będzie takie samo, czuje, że jej miejsce jest właśnie tutaj. Wciąż jednak nie ma pojęcia, kim jest naprawdę. Desperacko pragnie ustalić swoją tożsamość i zrozumieć, dlaczego nawiedzają ją duchy.
Jeden z nich twierdzi, że ktoś bliski Kylie umrze przed końcem lata. Nie wiadomo, kto to będzie ani jak go uratować." Źródło



Pierwszą część czytałam już szmat czasu, jednak w głębi duszy chciałam przeczytać o dalszych przygodach Kylie w obozie Wodospady Cienia. Na wstępie już powiem, że książka nie była zła, jednak nie powaliła mnie na kolana.

Język, którym posługiwała się autorka był lekki i żartobliwy. Pokazywała świat w trzeciej osobie, ale opisywała tylko zdarzenia, które działy się wokół Kylie. Nie było przeskakiwania do innych postaci, co mogłoby ubarwić akcję, jednak to tylko moje widzi mi się. Język może nie jest skomplikowany i pełen epitetów, metafor i porównań, lecz ma w sobie coś co przyciąga czytelnika.


Sama akcja mnie trochę nudziła, ponieważ Kylie była dość niezdecydowana i przez to drażniła mnie. Już któryś z kolei raz będę Wam pisać, jak to ja nie lubię długich zastanowień, którego tu chłopaka wybrać. Gdyby nie ten wątek, to książka zyskałaby wiele dobrego. U Kylie pojawiły się problemy rodzinne, a także jej przyjaciółki nie mają lekko z rodzicami, ale starają się przetrać trudne chwile. Wątek, który tak naprawdę zachęcił mnie do przeczytania kontynuacji, było dowiedzenie się, kim jest Kylie, ponieważ nie mieści się ona w żadnych schematach.

Największą zagadką przez całą książkę był duch, który objawiał się Kylie. Mówiła tylko o śmierci kogoś bliskiego Kylie, a nie chciała powiedzieć kogo. O sobie samej też za wiele nie mówiła. Rozwiązanie zagadki okazało się dość zaskakujące i urocze.

Zakończenie było najbardziej interesującą częścią książki. Wreszcie działo się coś konkretnego. Pojawili się nowi bohaterowie i mam nadzieję, że następne części będą lepsze. Ogólnie polecam książkę, jednak nie należy ona do najlepszych pozycji, które można mieć na półce.

Tytuł: Przebudzona o świcie
Autor: C.C. Hunter
Seria: Wodospady Cienia tom:2
Wydawnictwo: Feeria Young
Ilość stron: 384
Ocena: 7/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

0 komentarze