Recenzja: "Zwiadowcy. Cesarz Nihon-Ja" John Flanagan

by - 12:44

"Horace przepadł bez śladu. Od czasu, gdy został wysłany z misją na ziemie cesarza Nihon-Ja, minęły już miesiące. Brak jakichkolwiek wiadomości martwi nie tylko Evanlyn. Również Will i Allys obawiają się najgorszego. Przyjaciele postanawiają opuścić Araluen i wyruszyć na egzotyczną wyprawę, by odkryć, jaki los stał się udziałem Horacego.
Ku wielkiemu zdumieniu, odkrywają, że Horace zaangażował się w politykę Cesarstwa. Arogancki Senji Sect wystąpił przeciwko prawowitemu władcy i rycerz zdecydował się pozostać w dalekim kraju, by wspomóc obalonego cesarza. Teraz on i Will muszą wyszkolić ludzi do walki z zawodowymi, zaprawionymi w boju żołnierzami Senji’ego. Odpowiedzialność za losy kraju spoczywa również na barkach Alyss i Evanlyn – we dwie wyruszają w niebezpieczną podróż, by szukać sprzymierzeńców wśród tajemniczych mieszkańców gór."

Ostatnio moją lekturą była dziesiąta część z serii Zwiadowcy. Przy jej czytaniu spędziłam wiele miłych, zabawnych jak i pełnych napięcia chwil. Dosyć szybko ją przeczytałam, dlatego też szkoda mi było, że książka nie mogła trwać dłużej lub po prostu ja nie umiem wolniej czytać.

W tym tomie główni bohaterzy przenoszą się w dotąd nieznane rejony rozległego państwa Nihon-Ja. Była to duża nowość, gdyż po raz pierwszy się ono pojawiło. Wcześniej jedynie miało się okazję poznać kraje sąsiadujące z Araluenem, jak i te, w których toczyła się już akcja.

Podobało mi się, że na pomoc Horacemu wyruszyli wszyscy jego najbliżsi przyjaciele. Z ważnego powodu musieli się rozdzielić, przez co w pewnym momencie zaczęły się rozdziały na przemiennie opowiadające o Willu i Horacym oraz Alyss i Evanlyn. Szczerze mówiąc tylko czekałam na fragmenty z dziewczynami, gdyż były ciekawsze.

Zakończenie powieści bardzo mi się podobało. Było pozytywnie zaskakujące jak i zabawne, przez co z dużym uśmiechem na twarzy rozstałam się z tą pozycją. Jednak również zrobiło mi się trochę smutno, gdyż większość książek z serii Zwiadowcy już przeczytałam, co niestety oznacza zbliżające się wielkimi krokami rozstanie z jednym z moich ulubionych cyklów powieści.

Tytuł: Zwiadowcy. Cesarz Nihon-Ja
Autor: John Flanagan
Seria: Zwiadowcy tom 10
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 568
Ocena: 10/10

Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

0 komentarze