Recenzja: "Zatruty tron" Celine Kiernan

by - 16:05

."Piętnastoletnia Wynter, córka Obrońcy Tronu - Lorda Moorehawke, powraca z mrocznych Krain Północy w rodzinne strony i z przerażeniem odkrywa, że w dotąd spokojnym i tolerancyjnym państwie nastały ponure czasy. Na królewskim dworze na trwałe zagościły intrygi, tortury i bezpardonowa walka o władzę, bezlitosne duch domagają się krwi, a wszelki opór wobec króla jest brutalnie tłumiony. Wynter staje przed trudnym wyborem; poddać się woli władcy, czy z narażeniem życia walczyć o przywrócenie ładu w królestwie?"

Ostatnio moją lekturą była irlandzka opowieść autorstwa Celine Kiernan. Książka szybko mnie pochłonęła, toteż nie traciłam czasu i zabrałam się za jej recenzję.

Autorka powieści ma dobry styl pisania. Opisy są niedługie, ale za to bardzo konkretne i szczegółowe, działające na wyobraźnię. Narracja jest trzecio-osobowa, przez co, mam wrażenie, można było lepiej poznać każdego z bohaterów niż gdyby była pierwszo-osobowa.

Główną bohaterką książki jest Wynter Moorehawke. Powiem szczerze, że wzbudziła ona we mnie mieszane uczucia. Z jednej strony odważna, niezależna, wiedząca czego chce kobieta, z drugiej strony małe, zapłakane dziecko, wierzące w samo dobro oraz niemogące odnaleźć się w nowych czasach jakie nastały w dotąd spokojnym królestwie.

Akcja powieści toczy się w średniowieczu, przez co nie brak charakterystycznego dla tej epoki klimatu. Uroczyste bale, dworska etykieta towarzyszą czytelnikowi prawie przez całą książkę. Dodatkowym ciekawym elementem jest możliwość rozmowy z kotami, jak i duchami zmarłych osób na zamku.

Zakończenie książki podobało mi się. Wtedy to nastąpiło trochę więcej niespodziewanych wydarzeń, dlatego też było ciekawiej. Po przeczytaniu tej pozycji mam miłe odczucia, dlatego też chętnie zabiorę się za drugą część pod tytułem "Królestwo cieni".







Tytuł: Zatruty tron
Autor: Celine Kiernan
Seria: Trylogia Moorehawke tom 1
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Ilość stron: 418
Ocena: 8/10

Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

0 komentarze