Recenzja: "Harry Potter and the Sorcrer's Stone" J.K. Rowling

by - 20:00


„Harry Potter has never played a sport while flying on a broomstick. He’s never worn a cloak of invisibility , befriended a giant, or helped hatch a dragon. All Harry knows is miserable life with the Dursleys, his horrible aunt and uncle, and their abominable son, Dudley. Harry’s room is a tiny closet at the foot of the stairs, and he hasn’t had a birthday party in eleven years.
But all that is about to change when a mysterious letter arrives by owl messenger: a letter with an invitation to a wonderful place he never dreamed existed. There he finds not only friends, aerial sports, and magic around every corner, but a great destiny that’s been waiting for him… if Harry can survive the encounter.” źródło


Po tej książce nie mam najmniejszych wątpliwości. Ta seria jest i będzie niesamowita. Założę się, że niektórzy z Was słyszało o serii napisanej przez J.K. Rowling, ale jej nie czytał. Ja przez lata nie czytałam o młodym czarodzieju, tylko oglądałam filmy. I teraz strasznie tego żałuję, ponieważ teraz wiem ile mnie ominęło w historii przedstawionej przez brytyjską autorkę. I zachęcam każdego kto jeszcze tego nie robił.

Autorka jest geniuszem, ponieważ pisze przystępnie dla dzieci i dorosłych. Niesamowicie wciągająca historia, mimo że film znam na pamięć. Podziwiam panią Rowling za to, że udało jej się wymyśleć tak różnorodny świat czarodziei, w którym funkcjonuje nasz główny bohater. Chyba najoryginalniejszą rzeczą jaką autorka wymyśliła to Quidditch. Gra, którą jest stworzona od podstaw przez nią to wielki atut dla całej serii.

źródło
Chyba nie muszę Wam przybliżać historii Harry’ego, ale zrobię to w skrócie. Pierwsza część Harry’ego, jest to  pierwszy rok w Hogwarcie. W tej części jedenastoletni chłopiec pozna magię od podstaw oraz dowie się trochę o swoich rodzicach oraz przeszłości. Ta książka również pokazuje jak ważna jest przyjaźń i miłość. I że każdy na taką swoją przyjaźń zasługuje, ponieważ to jest bardzo ważne w życiu. To mi się bardzo podobało jak autorka pokazywała nam jak bardzo ważne są tak małe rzeczy jak odrobina wysłuchania i śmiechu w życiu.

Na koniec muszę powiedzieć, że to był początek mojej magicznej przygody wraz z Harry’m i mam nadzieje, że przy kolejnych spotkaniach z młodym czarodziejem zaczarują mnie do końca.






Tytuł: Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
Autor: J.K. Rowling
Seria: Harry Potter tom 1
Wydawnictwo: Scholastic
Ilość stron: 309
Ocena: 10/10

Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

0 komentarze