Recenzja: "Tajemnice Ali. Pretty Little Liars" Sara Shepard

by - 19:27

Uwaga spoilery!!! Jeżeli nie czytałeś ósmej części, radzę nie czytać!!!

„Przyjaciółki z Rosewood – myślisz, że wiesz już o nich wszystko?

Dawno temu Emily, Aria, Hanna i Spencer nie wyróżniały się niczym spośród uczennic swojej szkoły, za to Alison DiLaurentis błyszczała jako szkolna gwiazda. Każda dziewczyna marzyła, by dołączyć do jej paczki. Każdy chłopak chciał umówić się z nią na randkę. Życie księżniczki nie było jednak usłane różami. Ktoś znał każdy sekret i czyhał na najmniejsze potknięcie. Ktoś życzył jej śmierci…

Emily, Aria, Hanna, Spencer. Kim były, zanim ich życie zmieniło się w koszmar?”

Kolejna część z serii za mną i jestem zachwycona. Długo czekałam, aż pojawi się jakaś książka z Pretty Little Liars. Doczekałam się i uważam, że jest to jedna z lepszych książek w całym cyklu. Jak tylko pojawiły się wiadomości o Tajemnicach Ali z niecierpliwością czekałam na premierę. Na nieszczęście musiałam czekać parę dni, ponieważ nie mogłam jej znaleźć i przyznaje trochę czasu zabrakło. Jednak jak w piątek udało mi się ją kupić, już w drodze do domu zaczęłam czytać i wiedziałam, że szybko odłożę ją na półkę z etykietką Przeczytana.

Sara Shepard stworzyła w tej książce niesamowity klimat. Wreszcie wiemy co się dzieje w głowie Alison. Pamiętacie jak dowiedzieliśmy się, że Alison DiLaurentis ma siostrę bliźniaczkę, Courtney? I jak zamieniła się miejscami z siostrą i wysłała ją do Zacisza? Jak nie to Wam przypomnę. Gdy prawdziwa Ali myślała, że jej życie jest cudowne, a siostra wariatka jest w zakładzie psychiatrycznym, rodzice postanowili ją wziąć do domu. Jednak przez ten czas siostra może zniszczyć jej cudowne i bez skazy życie. Ali postanowiła naskarżyć na siostrzyczkę, że ona zaczęła znowu niepokojąco się zachowywać. Courtney załamała się przecież dopiero do domu wróciła. Wpadła na genialny pomysł, niech zamieni się z Ali, która za nią pojedzie do Zacisza. Plan się powiódł, ale Courtney nic nie wie o życiu siostry bliźniaczki. Znalazła nowe przyjaciółki i odcięła się od starych. Nowa Ali nadchodzi, a stara szykuje się na zemstę.
Nadal polskie okładki wyglądają o wiele lepiej:)

Finał chyba każdy zna. Wiemy ci się stanie z Courtney. Na szczęście możemy się dowiedzieć jak wyglądało morderstwo. Wszyscy mogą się domyślić kto zabił naszą bohaterkę. Jednak nie tylko ta jedna osoba, o tym wie. Ktoś jeszcze był. Ktoś kogo Courtney zna, ale niestety nie zdoła udzielić nam odpowiedzi.

Wszyscy bohaterowie się powtarzają. Oprócz jednaj osoby. Nicka. Nick to chłopak, którego prawdziwa Ali poznała na obozie. Courtney ma problem, żeby z nim rozmawiać, ponieważ nie ma o nim mowy w pamiętniku. Jednak jakoś się udaje zaprzyjaźnić z nim, jednak Courtney zaczęła coś do niego czuć. Nick był przesympatyczną i niesamowicie miłą osobą. Był jednym z lepszych chłopców w serii.



I oto koniec kolejnej części serii Pretty Little Liars. Mam nadzieje, że się podoba. Z pewnych źródeł wiem, że następna, trzynasta książka z cyklu będzie 16 lipca.

Tytuł: Tajemnice Ali
Autor: Sara Shepard
Seria: Pretty Little Liars
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 299
Ocena: 10/10

Autorka recenzji: Hayles 

You May Also Like

3 komentarze

  1. Książka jest super, a niedługo pojawią się konkursy z egzemplarzami do zgarnięcia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć!
    Ja tu tylko na chwilę. Serdecznie informuję, że 5 kwietnia odbędą się skromne (za to już czwarte!), urodziny Shibuyi. W związku z tym przewidziana jest specjalna notka oraz konkurs, w którym autorzy zgłoszonych blogów będą mogli wygrać ocenę u danego oceniającego BEZ KOLEJKI. Zapraszam serdecznie w imieniu całej Załogi!

    Pozdrawiam! (www.Shiibuya.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi również bardzo spodobał się ten dodatek. :) "Tajemnice Ali" dołączyły do mojej trójki najlepszych tomów PLL! <3 Nie mogę się doczekać rozwiązania tej zagadki. :D

    OdpowiedzUsuń