Mrożące krew w żyłach morderstwo i pewien policjant

by - 11:45




"Każdy jest podejrzany. Każdy może być zagrożeniem.
W takich chwilach wrogów trzyma się blisko, a rodzinę jeszcze bliżej. W obskurnym motelu w Filadelfii zostaje znalezione okaleczone ciało kobiety. Technik kryminalistyki Liam Dwyer zakłada, że będzie to kolejne „typowe” miejsce zbrodni. Ofiarą nie jest jednak przypadkowa dziewczyna. To Kerri, była kochanka Liama, którą niedawno porzucił, by ratować swoje małżeństwo. To nie jedyny problem mężczyzny. Nie pamięta on, gdzie był ani co zrobił w noc morderstwa, a wszystkie dowody wskazują na niego…
Spanikowany Liam zwraca się do swojego brata, Seana, detektywa z wydziału zabójstw. Od kiedy byli dziećmi, zawsze mógł na niego liczyć. I chociaż obciążające dowody wydają się mnożyć z minuty na minutę, Sean zrobi wszystko, aby ocalić brata i odkryć prawdę. Ale im głębiej kopie, tym mroczniejsze sekrety wychodzą na jaw. Liam zaczyna podejrzewać, że zabójcą może być Sean…"

Bardzo lubię czytać debiuty literackie. Pozwalają mi one poznać nowych autorów oraz zawsze miło jest się zapoznać z czyimiś pierwszymi krokami w literaturze. Zdecydowanie najwięcej debiutów zauważyłam w thrillerach oraz powieściach kryminalnych. I tym o to sposobem Zobacz, co zrobiłeś zamówiona z popularnej księgarni internetowej trafiła w moje ręce.

Matthew Farrell wymyślił niesamowicie wciągającą historię. Była to dość duża odskocznia od typowego kryminału, w którym sprawę rozwiązują detektywi lub policjanci, a sprawca nie ma nic wspólnego z policją. Właśnie w książce Farrella cała fabuła dzieje się wśród grona policjantów oraz techników kryminalistycznych. Przez to dostaliśmy jeszcze większe napięcie, ponieważ bracia Liam oraz Sean musieli działać za plecami swoich kolegów. 

Zobacz, co zrobiłeś mógłby być idealnym scenariuszem filmu akcji. Książka jest wyjątkowo wciągająca, ponieważ nie daje czytelnikowi szansy na odpoczynek od wydarzeń. Historia dzieje się wielotorowo, więc za każdym razem coś ważnego lub przełomowego przytrafia się któremuś z bohaterów, a częste przeskakiwanie z postaci do postaci sprawia, że jesteśmy na bierząco z każdym z nich. Ten zabieg również skojarzył mi się ze scenariuszami thrillerów, dlatego nie zdziwiłabym się jakby za jakiś czas pojawiła się ekranizacja tej książki. 

Bardzo polubiłam bohaterów, których wykreował Matthew Farrell. Wszyscy mieli swój cel i powód, dla którego pojawili się w książce. Nie byłabym też sobą, gdybym trochę się nie poprzyczepiała. Brakowało mi trochę zagłębienia się w życie głównych bohaterów, ponieważ zostały podane tylko najważniejsze informacje. A jednak chciałam się dowiedzieć, jaki był Sean, Don, czy nawet Liam. Farrell od razu nas wrzuca w scenerię morderstwa Kerri, a na początek przydałyby się jeden, czy dwa rozdziały właśnie o codziennym życiu bohaterów. 

Dla mnie najważniejszym elementem każdego kryminału jest rozwiązanie i poznanie prawdziwego sprawcy. Tutaj dość szybko domyśliłam się, kto może stać za morderstwem Kerri, bo już od połowy książki miałam swój typ, który się sprawdził. Dopiero potem dowiedziałam się o dokładnych motywach tej osoby, ale niestety nie miałam tak wielkiego zaskoczenia, jak powinnam mieć. Myślę, że gdyby autor zarzucił nam dodatkowe fałszywe poszlaki o wiele bardziej spodobałoby mi się zakończenie. Jeśli zaciekawiłam Was książką Zobacz, co zrobiłeś to koniecznie sprawdźcie ten lub inne kryminały na stronie Taniaksiążka.pl.

Tytuł: Zobacz, co zrobiłeś
Autor: Matthew Farrell
Wydawnictwo: Mova
Ilość stron: 368
Ocena: 7,5/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

2 komentarze

  1. Zapowiada się ciekawa książka :) Od siebie polecam świetny thriller "Mroczne sekrety". Przemyślana fabuła, która trzyma w napięciu do ostatnich stron :)

    OdpowiedzUsuń