Pechowa 13? [Recenzja: "Because you love to hate me"]

by - 19:51




"In this unique YA anthology, thirteen acclaimed, bestselling authors team up with thirteen influential BookTubers to reimagine fairy tales from the oft-misunderstood villains' points of view.

These fractured, unconventional spins on classics like "Medusa," Sherlock Holmes, and "Jack and the Beanstalk" provide a behind-the-curtain look at villains' acts of vengeance, defiance, and rage--and the pain, heartbreak, and sorrow that spurned them on. No fairy tale will ever seem quite the same again!" Źródło


Zbiory opowiadań to jeden z ciekawszych rodzajów książek do przeczytania. Zawsze można je przerwać czytać, a do ulubionych opowieści zawsze możemy wrócić i nie zajmą nam dużo czasu. Because you love to hate me powstał, żeby przybliżyć nam historie największych czarnych charakterów od zupełnie nowej strony.

W Because you love to hate me znajdziemy trzynaście opowiadań o złoczyńcach. Co wyróżnia ten zbiór jest to, że autorzy mieli narzucony temat swojej historii. Za tematami stali booktuberzy. Każdy z nich wyzywał jednego autora i jak niektórzy dawali proste oraz nie mieli dużo wymagań, to co poniektórzy doskonale wiedzieli, czego chcą. Dlatego też mieliśmy tematy: Medusa. Go! ale też pojawiały się takie wyzwania : Wnuk złego dykatatora, który próbuje zawładnąć całym wszechświatem, chce podążać jego krokami i przez przypadek, podczas napadu złości zabija swoje rodzeństwo podczas gry w szachy.

Najciekawszym i mimo wszystko rzadkim elementem, były komentarze do przeczytanego wcześniej opowiadania. Każdy booktuber po opowiadaniu napisanym dla niego miał za zadanie napisać coś od siebie. Mógł to być felieton, ale też można znaleźć tam listę zachowań, które mogą sprawdzić czy jesteśmy złoczyńcami czy też nie. Z tych wszystkich komentarzy moim ulubionym był list Jessego z Jessethereader do Śmierci.

Za to jeśli chodzi o opowiadania to ciężko jest mi powiedzieć, które było najlepsze, ponieważ każde z nich było diametralnie inne. Wydaje mi się, że każdy z nas znajdzie tu dla siebie przynajmniej jedno opowiadanie, w którym się zakocha. A jeśli ktoś uwielbia złoczyńców tak samo jak ja to będzie miał problem ze znalezieniem tego ulubionego. Według mnie na szczególne wyróżnienie zasługuje Victoria Schwab i Marissa Meyer. Obydwie te panie stworzyły historie, do których wrócę nie raz, ponieważ zaskoczyły mnie i pokazały mi Śmierć (Victioria Schwab)i Ursulę z Małej Syrenki (Marissa Meyer) od kompletnie innej strony.

Na koniec muszę przyznać, że byłam usatysfakcjonowana swoim zakupem. Jest to udany zbiór opowiadań i większość z nich mi się podobała. Liczę na to, że na polski rynek wejdzie ta książka, ponieważ jest ją warto przeczytać oraz ślicznie wygląda na półce.

Tytuł: Because you love to hate me
Autor: Ameriee
Wydawnictwo: Bloomsbury
Ilość stron: 368
Ocena: 8.5/10
Autorka recenzji: Hayles


You May Also Like

10 komentarze

  1. Nie przepadam za krótką forma wypowiedzi. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo czasem opowiadania potrafią być ciekawsze i lepiej napisane, niż niektóre książki. :)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  2. Rzeczywiście pięknie się prezentuje. Muszę w końcu skusić się na książkę w języku angielskim. Być może opowiadania to jest to na początek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak opowiadania są zawsze o wiele lepsze na początek, bo są krótsze i język jest zdecydowanie w nich prostszy. ;)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  3. Aaaa, żałuję że nie umiem czytać po angielsku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego liczę na to, że "Because you love to hate me" będzie w wersji polskiej<3

      Usuń
  4. Nie czytam książek po angielsku, więc mam nadzieję, że zostanie ona wydana u nas. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na to liczę, bo jest ona warta przeczytania :*
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  5. Spodobał mi się pomysł na wykonanie tej książki. Mam nadzieje, że przeczytam :)

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy się wcześniej nie spotkałam z takim wydaniem, ale podwójnie mnie ono zachęciło do przeczytania zbioru :D
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń