Recenzja: "Kuracja samobójców" Suzanne Young

by - 18:36


"Sloane i James podjęli próbę ucieczki przed epidemią i programem, ale zagrożenie nie znikło. Bo program nie chce o nich zapomnieć...
Teraz, dołączywszy do grupy buntowników, muszą uważać na to, komu mogą zaufać, i znaleźć sposób na obalenie programu oraz powstrzymanie epidemii. A to jest bardzo trudne, gdy w pamięci mają tyle białych plam. Pomóc im może tylko kuracja - tajemnicza tabletka, która może przywrócić wspomnienia. Za bardzo wysoką cenę. 
I istnieje tylko jedna dawka." Źródło

Pierwszy tom mną wstrząsnął i zaskoczył. Spodziewałam się dość prostych i nieskomplikowanych wątków, a okazało się, że Plaga samobójców skrywa w sobie wielkie przesłanie oraz wiele niespodziewanej akcji. A tak samo jest w Kuracji samobójców.

Znalezione obrazy dla zapytania kuracja samobójcówDużym dla mnie zaskoczeniem była nietuzinkowa akcja, która, na szczęście, nie potoczyła się wedle utartych schematów. Nie ma bohaterki, która rozpoczyna rewolucję! Jest za to walka z własnymi emocjami oraz swoimi przekonaniami. Dlatego też jestem za to wdzięczna autorce. Mimo, że wolę pierwszy tom to drugi jest nadal bardzo dobry.

Akcja książki obracała się nadal wokół Sloane i Jamesa. Przez pewien czas w książce obawiałam się, że zmieni się ona w typową młodzieżówkę, gdzie główna bohaterka miota się pomiędzy dwoma chłopakami. A ci chłopcy, co pięć sekund się na nią obrażają. Jednak okazało się, że młodzi ludzie potrafią sobie poradzić w różnych sytuacjach. Nawet w tych sercowych.

Dlatego też chyba największą zaleta Kuracji samobójców są bohaterowie. Mimo, że są młodzi to są niezwykle dojrzali i starają się, jak najlepiej rozwiązać sytuacje. Nie są też perfekcyjni i popełniają różnorakie błędy, ale ja im mogłam wszystko wybaczyć.

Bardzo mi się spodobało to, że Suzanne Young nie rozciągała historii tej dwójki tylko zamknęła ją w duologii. Zakończenie mnie usatysfakcjonowało i wywołało u mnie uśmiech na twarzy. Autorka napisała jeszcze dwie duologie w swoim świecie, które z wielką chęcią przeczytam.

Tytuł: Kuracja samobójców
Autor: Suzanne Young
Seria: Program tom:2
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 448
Ocena: 8.5/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

18 komentarze

  1. Nie słyszałam o tej serii, ale brzmi ciekawie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta seria była popularna parę lat temu, może dla tego nie słyszałaś o niej. :)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  2. Być może kiedyś dam tej serii szansę.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To liczę na to, że ci się spodoba ;)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  3. Pierwszy tom jest na mojej liście książek do przeczytania, zapowiada się bardzo dobra historia, wiele osób poleca. Teoretycznie zarys fabularny dość oklepany, a podobni tak jak z zresztą sama wspomniałaś można odnaleźć głębię opowieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku do tej duologii podchodziłam bez wielkich oczekiwań i przez to pozytywnie mnie zaskoczyła. <3
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  4. Za mną trzy tomy i muszę w końcu sięgnąć po ostatni, aby dopełnić serię. Może nie skradła ona mojego serca, ale na pewno będę ją miło wspominać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że to jest jedna z takich serii, którą się tylko miło wspomina :)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  5. mam oba tomy na czytniku ale nie wiedziałam że to dylogia! :O A ja tu jak głupek czekam na 'resztę' serii. Nic tylko czytać teraz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę to cała seria składa się z, chyba, trzech duologii, które możesz czytać niezależnie. Dzieją się one w jednym świecie, ale opowiadają o niezależnych bohaterach. Stąd u nas też pojawiło się "Remedium", które jest tomem 0. ;)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  6. Mnie zupełnie książki tej autorki nie interesują, mimo samych pozytywnych recenzji, jakie czytam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo są na serio ciekawe, ale każdy ma swój gust ;)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  7. Pamiętam, że pierwszy tom mnie oczarował i byłam tak zachwycona, że od razu sięgnęłam po kolejny. Niestety, okazał się klapą :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się akurat spodobał, ale wiem które fragmenty mogły się Tobie nie spodobać ;)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  8. Z jednej strony brzmi ciekawie i zbiera dużo pozytywnych recenzji, ale z drugiej strony sama nie wiem, czy mam na to ochotę... Pamietam, że swojego czasu bardzo chciałam to przeczytać, ale aktualnie już mi przeszło :P Może kiedyś?...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak jest i może jednego dnia skusisz się na te dwa tom :D
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń
  9. Musze przeczytać! Bo naprawdę recenzja tych dwóch tomów bardzo mnie zachęciła do przeczytania! I jestem bardzo napalona na tę książkę hahaa :D

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie życzę szybkiego przeczytania ;)
      Pozdrawiam, Hayles

      Usuń