Recenzja: "Sobowtór" Tess Gerritsen

by - 16:47


"Te same oczy, te same włosy, te same usta… Policyjna ekipa, która odpowiada na wezwanie do Brookline, dzielnicy Bostonu, jest przekonana, że ma przed sobą zwłoki doktor Maury Isles. Tymczasem Maura staje przed nimi – cała i zdrowa, choć nieco zaskoczona, że policyjne wozy blokują dojazd do jej mieszkania.
Groźba? Okrutny żart? Przypadek? Żadna z tych możliwości nie wchodzi w rachubę. Zamordowana kobieta nie tylko wygląda jak Maura – ma tę samą datę urodzenia, budowę ciała, ten sam kod DNA. Straszliwe odkrycie powoduje lawinę zdarzeń, które doprowadzą do wyjaśnienia serii morderstw dokonywanych przez ostatnie czterdzieści lat na ciężarnych kobietach. I powie wiele o Maurze Isles: o tym, kim jest i skąd pochodzi."


O twórczości Tess Gerritsen niejednokrotnie słyszałam wiele ciepłych słów, jednak choć planowałam, sama nigdy nie zabrałam się za jej książki. Dopiero kiedy dostałam "Sobowtóra" w prezencie wiedziałam, że nie mogę odłożyć go na później. Był to idealny moment, ponieważ potrzebowałam trochę przerwy w fantasy i na reszcie mogłam ją sobie zrobić, przy świetnie zapowiadającym się thrillerze.

Styl pisania autorki jest bardzo dobry. Widać, że Tess Gerritsen posiada duże umiejętności oraz wprawę w budowaniu napięcia i atmosfery pełnej grozy. Potrafi zainteresować czytelnika oraz wciągnąć go do swojego świata.

Akcja książki już na pierwszych stronach nabiera porządnego rozpędu. Początek może wydawać się bardzo niepozorny, ale to tylko przykrywka. Cała historia została przemyślana i dopracowana w każdym szczególe, co po prostu widać. Fakty, dotyczące zbrodni były odsłanianie stopniowo, przez co nie było się zbombardowanym zbyt dużą ilością informacji na raz. Można było wszystko sobie spokojnie przemyśleć i ułożyć.

Zakończenie książki było dla mnie jedną wielką niespodzianką. Niczego się nie domyśliłam i do ostatniej chwili podejrzewałam zupełnie niewłaściwą osobę. Dzięki temu, przeżyłam nie mały szok z zawałem serca. Aby nie zdradzić niczego powiem tylko, że książka do ostatniej strony trzymała czytelnika w napięciu.

Tytuł: Sobowtór
Autor: Tess Gerritsen
Seria: Rizzoli/Isle tom 4
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 398
Ocena: 8.5/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

8 komentarze

  1. Lubię książki z zaskakującym zakończeniem, więc z chęcią przeczytam tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały czas obiecuje sobie że w końcu zabiorę się za którąś z książek Gerritsten i zawsze mam nie po drodze... Ale jest na mojej liście! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i liczę, że wkrótce uda Ci się przeczytać ;)
      Pozdrawiam, Alcie

      Usuń
  3. Uwielbiam twórczość Gerritsten. Pisze naprawdę świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie czytałam twórczości Gerritsen. Jednak pora to zmienić.

    OdpowiedzUsuń