Recenzja: "Władca marionetek" Joanne Owen

by - 14:05

"Kukiełka to władza, legendy to przyszłość...
Gdy na rynku praskiego Starego Miasta Milena spotyka charyzmatycznego Władcę Marionetek i jego złowrogich pomocników, Zdenkę i Zdenka, dziewczynka nie ma pojęcia jak bardzo zmieni się jej życie.
W opowieści bogatej w tradycje związane z cyrkiem i teatrem stare legendy i podania splatają się z niezwykłymi tajemnicami, które prowadzą do wyjawienia magicznego dziedzictwa Mileny."

Bardzo dawno temu przeczytałam tą pozycję. Ostatnio przeglądając mój zbiór książek dostrzegłam ją i postanowiłam ją zrecenzować. Jest to powieść, która nigdy nie była szczególnie popularna, czego mi bardzo szkoda. Mało jest takich pozycji jak ta, które swoją wyjątkowością stanowią już literackie perełki. Mam nadzieję, że może ktoś z Was już czytał "Władcę marionetek" i nie jest to tak zapomniana książka jak mi się wydaje. Jeżeli nie to gorąco polecam.

Na początku chciałabym powiedzieć o samym wykonaniu książki. Ma dosyć prostą okładkę, choć w nieco mrocznym, stylu. Jednak jak zajrzymy do środka, to trudno jest się nie zachwycić. Przemyślana i przyozdobiona w każdym szczególe, zaopatrzona w mniejsze i większe obrazki, nadające niepowtarzalnego klimatu.

Autorka powieści - Joanne Owen, co ciekawe, urodziła się w Walii. Studiowała nauki społeczne i polityczne z archeologią i antropologią w Cambridge, a obecnie mieszka w Londynie. Te informacje trochę mnie zdziwiły, gdyż akcja książki toczy się w Pradze i zawiera dokładne informacje o prawdziwych miejscach. Jak później doczytałam. Joanne nie raz była w Pradze, dlatego też ma nie małe pojęcie o niej.

Akcja w książce rozwija się w miarę spokojnie. Powoli wydarzenia stają się coraz bardziej niespodziewane oraz pełne mrocznych zagadek. Co ciekawe przeplatane jest to z różnymi legendami, które łączą się z całą historią. Wszystko to daje niesamowity klimat i tajemniczą atmosferę oraz możliwość poznania lub odświeżenia sobie starych historii.

Zakończenie książki bardzo mi się podobało. Wszystko na szczęście dobrze się skończyło. Zawsze miło będę wspominać tą pozycję, gdyż mam wiele dobrych wspomnień z nią związanych.

Tytuł: Władca Marionetek
Autor: Joanne Owen
Wydawnictwo: Egmont
Ilość stron: 215
Ocena: 9/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

0 komentarze