Recenzja: "What if? A co, gdyby?" Randall Munroe

by - 12:40


„What If?” Randalla Munroe to zbiór naukowych odpowiedzi na hipotetyczne i absurdalne pytania ilustrowany przezabawnymi komiksami. Książka pełna jest uszczypliwego humoru, a przy tym, naprawdę zaskakująco dużo można się z niej nauczyć. Munroe z naukowym zacięciem odpowiada nawet na najgłupsze pytania, cierpliwie tłumaczy jaką moc może wygenerować Yoda, czy co by się stało, gdyby każdy z nas miał naprawdę przeznaczoną tylko jedną drugą połówkę."     źródło



Gdy tylko zobaczyłam tą pozycję, wiedziałam, że muszę ją mieć. Oryginalny pomysł, estetyczne i proste wykonanie oraz niecodzienna treść, przyciągnęły moją uwagę. Gdy tylko zajrzałam do środka od razu uśmiech pojawił się na mojej twarzy i już wiedziałam, że jeszcze długo będzie na niej gościć.

Na początek, krótka informacja, jaką możemy znaleźć o autorze. Randall Munroe jest twórcą jednego z najpopularniejszych komiksów internetowych na świecie - XKCD. Jest byłym naukowcem NASA, który poświęcił karierę, dla tworzenia sytuacyjnych komiksów, a ostatnio także pisania książek.

Bardzo się cieszę z tego ostatniego, gdyż "What if?" jest naprawdę zabawną książką, jak również dostarczającą wiele nowej wiedzy. Możemy otrzymać odpowiedzi na pytania, które nawet nie przyszłyby nam go głowy. Niektóre z nich są bardzo zadziwiające, inne tak ciekawe, że aż od razu chce się znać na nie odpowiedź. Dodatkowo przy każdym pytaniu są śmieszne komiksy, które sprawiają, że nie można nie być w radosnym chumorze.

Na zakończenie mogę powiedzieć, że znalazłam kolejną książkę Randalla Munroe pod tytułem "Thing Explainer: Complicated Stuff in Simple Words". Mam nadzieję, że wyjdzie ona niebawem w Polsce, ponieważ ją też bardzo chciałabym mieć.

Tytuł: What if? A co gdyby?
Autor: Randall Munroe
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 309
Ocena: 10/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

0 komentarze