Recenzja: "Fracture Me" Tahereh Mafi

by - 19:45

Źródło
„In this electrifying sixty-page companion novella to the New York Times bestselling Shatter Me series, discover the fate of the Omega Point rebels as they go up against the Reestablishment. Set during and soon after the final moments of ‘Unravel Me’, ‘Fracture Me’ is told from Adam’s perspective.
As Omega Point prepares to launch an all-out assault on the Reestablishment soldiers station in Sector 45, Adam’s focus couldn’t be further from the upcoming battle. He’s reeling from hid breakup with Juliette, scared for his best friend’s fife, and as concerned as ever for his brother James ‘s safety. And just as Adam begins to wonder if this life is really for him, the alarms sound. It’s time for war.
On the battlefield, it seems like the odds are in their favor – but taking down Warner, Adam’s newly discovered half-brother, won’t be that easy. The Reestablishment can’t tolerate a rebellion, and they’ll do anything to crush the resistance… including killing everyone Adam has cared about.” Źródło: [link]

Kolejne moje spotkanie z Tahereh Mafi i nie jestem zawiedziona. Od początku serii nie przepadałam za Adamem, ale stwierdziłam, że warto przeczytać kolejną pozycje autorki, która wprowadzi mnie do akcji Daru Julii. Tahereh Mafi pisze niesamowitym językiem. Po pierwszej stronie nie można się oderwać od książki i naprawdę jest miło spędzić czas przy takiej książce.

Tom 2.5 jest napisany z perspektywy Adama. Trochę mnie to zasmuciło, bo myślałam że spędzę kilka chwil w głowie Warnera. Adam nie jest moją ulubioną postacią i najchętniej bym go już dawno zabiła w książce, ale wtedy Julia by zbyt cierpiała. Eh… Akcja zaczyna rozgrywać się na chwilę przed wyjściem na pole walki. Już wtedy mojego ukochanego Warnera nie ma, a Kenji jest w skrzydle szpitalnym. W tym tomie poznajemy myśli Adama (niestety) i jego relacje z bratem, i jego uczucia do Julii.
Która okładka jest lepsza? Warnera czy Adama? źródło

Adam nie jest zbyt skomplikowany, Kocha Julie i brata Jamesa, lubi Kenjego i nienawidzi Warnera. Tego ostatniego najchętniej by zabił. Do pomocy by z chęcią wziął swojego przyjaciela. Trochę mnie, jednak zaintrygował, ale tylko troszeczkę. Chciałabym wiedzieć jak by walczył z Warnerem i komitetem Odnowy, ale to może nas spotka w Darze Julii. Poznajemy też Adama w walce, która nastąpiła w Sekrecie Julii. I gdzie był kiedy Julia go potrzebowała.

Finał był naprawdę niesamowity. Wprowadzał nas do następnego tomu i zmuszał do natychmiastowego kupienia pozycji. Szczerze mówiąc ta książka zadaje nam wiele pytań i żadnych odpowiedzi. Trzyma cały czas w napięciu i każe nam pozostać do ostatniej strony.

Tytuł: Fracture Me
Autor: Tahereh Mafi
Seria: Dotyk Julii tom 2.5
Wydawnictwo: HarperTeen
Ilość stron: 68
Ocena: 9/10

Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

0 komentarze