Recenzja: "Moja druga młodość" Mira Kowal

by - 16:20

"Moja druga młodość – to żartobliwa powieść o kobiecie 40+ lub 50–, której życie komplikuje się za sprawą zdradzającego męża, niechcianego przyszłego zięcia, dwóch gorliwych przyjaciółek i pewnego ekscentrycznego wędkarza. Nagłe zwroty akcji, w tle afera z używkami, pościg za wiarołomnym kochankiem przyjaciółki, bliskie spotkanie ze stróżami prawa… Książka dedykowana kobietom po przejściach i na zakręcie, ku pokrzepieniu i dobrej zabawie!"

Dzisiaj opowiem Wam parę słów o "Mojej drugiej młodości" - książce, którą dostałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Dygresje. Choć jest to lektura o dojrzałej kobiecie, to jednak nie przeszkadzała mi różnica w moim i jej wieku.

Początek książki był bardzo dobry. Poznajemy główną bohaterkę, jej rodzinę i najlepsze przyjaciółki. Akcja zaczyna się rozkręcać, szczególnie gdy na plan wchodzi przyszły zięć Miry. Choć z początku ciężko było mi go polubić, tak później wydarzenia z nim były ciekawe. Nie chcąc za wiele zdradzać, dodam jeszcze tylko, że stanowił on pierwszą niespodziankę, jaka czekała na czytelnika podczas lektury.

Dalej było już różnie. Niektóre z przygód Miry wydawały się mało realne, a w przypadku innych na miejscu bohaterki nie zawsze bym się zgodziła by wziąć w nich udział. Mirze zawsze towarzyszyły jej przyjaciółki - Sabina i Krystyna, obydwie były bardzo oryginalne. Czytając o ich przygodach brakowało mi jednej mniej zwariowanej członkini tej trójki. Dlatego, w porównaniu do początku, reszta wypadła trochę słabiej. Jeśli jednak spojrzy się na "Moją drugą młodość", z perspektywy, że miała być to książka ku pokrzepieniu i dobrej zabawie, to można przymknąć oko na kilka niuansów.

Dlatego, jeśli macie ochotę na zakręconą historię między innymi z zabójczym fitnessem wodnym oraz pościgiem i ucieczką przed policją, to spróbujcie się zabrać za tą pozycję. W wolnej chwili powinna dobrze się sprawdzić.

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuje Wydawnictwu Dygresje.
Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo dygresje
Tytuł: Moja druga młodość
Autor: Mira Kowal
Wydawnictwo: Dygresje
Ilość stron: 280
Ocena: 6.5/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

5 komentarze

  1. Jakoś ta książka mnie nie kusi,

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś przeczytam tę książkę jak będę mieć ochotę na coś lekkiego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie bardziej podobają mi się książki o ludziach w moim wieku. Ich historie są mi znacznie bliższe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziękuję przez tematykę i te nierealne przygody :D

    OdpowiedzUsuń