Recenzja: "Zbuntowani" C.J. Daugherty

by - 16:44


"Po ataku Nathaniela szkoła staje się miejscem paranoicznym - jest w niej więcej strażników niż uczniów. Ceną za bezpieczeństwo podopiecznych jest ich wolność. Zdesperowana Allie zrobi wszystko, by powstrzymać podstępnego wroga. Zgadza się nawet na udział w niebezpiecznych misjach zorganizowanych przez Lucindę. Carter i Sylvian są gotowi walczyć u jej boku. Obaj ją kochają, lecz dziewczyna musi podjąć jedną z najważniejszych decyzji w swoim życiu. Żaden z nich nie będzie czekać wiecznie." Źródło 



Długo zabierałam się do kontynuacji serii Wybrani, nie wiedzieć czemu. Może w głębi duszy przeczuwałam, że ta książka nie będzie tak dobra, jak swoje poprzedniczki. Mimo, że Zbuntowani podobali mi się, nie jestem w pełni usatysfakcjonowana.

Akcja książki rozpoczęła się już od pierwszej strony. Nathaniel uczepił się Allie i tak łatwo jej nie odpuści. Dziewczyna ukrywa się i cały czas jest w niepokoju o swoje i przyjaciół życie. Jak przeczytałam opis książki i zobaczyłam dwa słowa : niebezpieczne misje. Dlatego czekałam na prawdziwe fajerwerki, jednak tak się nie stało. Tych "misji" było jak kot napłakał.

źródło
Same jednak wydarzenia było bardzo dobrze opisane i widać, że autorka porządnie się do nich przygotowała. Każda decyzja podejmowana przez Isabelle i Raja była dobra i przemyślana. Dla mnie oni mogliby być głównymi bohaterami i zawładnęli by tą książką w trzy sekundy.

Główną rzeczą, która mnie zawsze irytuje jest niezdecydowanie bohaterek co do miłości ich życia. Wokół Allie dzieją się tuziny strasznych rzeczy, jednak ona ma w głowie Sylviana i Cartera. To sprawiło, że czasem nie miałam ochoty czytać tej książki. Allie zachowywała się samolubnie i była wyjątkowo szorstką bohaterką. Rozumiem nie było jej długo w Cimmerii, ale dlaczego cały czas się odizolowywała od przyjaciół? To było dla mnie dziwne i dość dziecinne zachowanie.

Zakończenie było intensywne. Pełne akcji i zwrotów akcji, naprawdę czytałam na wstrzymanym oddechu. Autorka nakreśliła nam dokładnie co będzie się działo w finałowej części serii Wybranych, którą z zadowoleniem skończę. Książkę polecam, jednak do tej pory była to najgorsza książka z tej serii. Mam nadzieję, że finałowy tom mnie nie zawiedzie.

Tytuł: Zbuntowani
Autor: C.J. Daugherty
Seria: Wybrani tom:4
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 440
Ocena: 7/10
Autorka recenzji: Hayles

You May Also Like

0 komentarze