Recenzja: "Skrawki błękitu" Lois Lowry

by - 12:54

"Bądź dumna ze swego bólu - powiedziała matka - Jesteś silniejsza od tych, którzy go nie zaznali. Kiedy Kira, utalentowana dziewczynka z okaleczoną nogą, zostaje sierotą, musi walczyć o przetrwanie w brutalnej, prymitywnej społeczności, zaślepionej własnymi uprzedzeniami. Według mieszkańców wioski jest leniwa i bezużyteczna – najlepiej byłoby, jak wcześniej innych, porzucić ją na żer dzikich bestii… Ocalona od pewnej śmierci przez Radę Opiekunów, która pragnie wykorzystać jej mistyczny talent, Kira stopniowo odkrywa, że ratunek ma swoją cenę i wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Gdy powoli odkrywa mroczne sekrety swojego świata, zaczyna pojmować, że duma z przeżytego bólu nie wystarczy – teraz musi odnaleźć w sobie siłę, by zakwestionować fundamenty całej społeczności i po raz pierwszy stawić czoło prawdzie."        źródło

Od bardzo dawna chciałam przeczytać tą pozycję, jednak kiedy już miałam się za nią zabrać, na mojej drodze pojawiała się jakaś nowa przeszkoda. Na szczęście w końcu udało mi się znaleźć chwilę i dać się wciągnąć w nowy świat jaki opisuje nam Lois Lowry.

Już od samego początku mamy okazję poznać główną bohaterkę - Kirę. Jej życie nigdy nie należało do łatwych, jednak sprawy komplikują się jeszcze bardziej po śmierci matki. Powiem szczerze, że trochę inaczej wyobrażałam sobie przebieg akcji w książce oraz ogólnie wydarzenia i sytuację z jakimi musiała się mierzyć główna bohaterka. Tymczasem zostałam bardzo mile zaskoczona, gdyż powieść była nieprzewidywalna, przez co bardzo zaskakująca.

Wszystkie postacie, które możemy poznać w książce są wyraźne, posiadające nie banalne charaktery. Każda z nich była na swój sposób ciekawa i na pewno urozmaicała historię. Moją sympatię najbardziej zyskała Kira i Matt. Ona za silną postawę i wytrwałe dążenie do celu, a on za ciągłe zaskakiwanie i sprawianie, że się uśmiechałam.

Zakończenie książki bardzo mi się podobało. Pozostawiło po sobie tajemnicę, którą na pewno będę chciała odkryć w raz z kolejną częścią pod tytułem "Posłaniec". Szkoda tylko, że autorka książki nie ujawnia nam związku pomiędzy pierwszym, a drugim tomem serii Dawca. Po zaledwie jednym fragmencie w powieści można snuć jakieś domysły, lecz to przecież nie są żadne fakty.

Tytuł: Skrawki błękitu
Autor: Lois Lowry
Seria: Dawca tom 2
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 292
Ocena: 9/10
Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

0 komentarze