"Gone Ciemność" Michael Grant

by - 19:24

" Caine rządzi w swojej domenie żelazną ręką. Sam nie może zaznać spokoju. Ustanowili nowe prawa, przetrwali głód, plagę kłamstw, wreszcie zarazę... Ale teraz bariera staje się czarna. ETAP ogarnia nieprzenikniona ciemność. Ale mrok nie jest jedynym zagrożeniem.Giną zwierzęta i ludzie. Nieznana dotąd moc wywraca ich ciała na drugą stronę. Im głębsze cienie, tym bardziej Ciemność rośnie w siłę. Ze swego leża w głębi ziemi Gaiaphage sięga po to, czego najbardziej pragnie. Po ludzkie ciało, w którym mógłby się odrodzić"

 Och... ta piąta część. Naprawdę genialna, chociaż czasami myślałam, że zdechnę z nudów. Na szczęście rekompensowało się to w następnych rozdziałach. Jestem bardzo zadowolona z tej części, ponieważ było w niej trochę miłości, którą tak uwielbiam. Wreszcie jedna sprawa się rozwiązała... Możemy dowiedzieć się co działo się po drugiej stronie bariery. Taka byłam zadowolona, że szukałam w książce rozdziałów pod tytułem "na zewnątrz". Przenieśmy się do ostatnich rozdziałów i stron powieści. Było dla mnie wielkim zaskoczeniem , że książka nie skończyła się walką. Czytałam z wypiekami na twarzy i co chwila wstrzymywałam oddech.

Popłyńmy nad morze gdzie panuje nasz "król' Caine. Ma on, jak każdy władca swój tron i swoją straż. Jego decyzje jednak nie są łagodne. Sąd wymierza trzy kary: więzienie, Penny( ma moc wizualizacji) i śmierć. Niestety nie powiem czego nadużywał i czego nie używał. Tylko w jego "królestwie" pojawia się pytanie. Czy wszyscy są wierni?

Teraz przebiegnijmy się nad cudowne jezioro Sama i jego przyjaciół. Tu jest za to istna sielanka. Żadnej przemocy. W tym miejscu postawili na gospodarkę oraz bezpieczeństwo. Niestety nabawili się wielu wrogów. Można by ich wymieniać, ale najpotężniejszymi są Drake i Gaiaphage.

Pomówmy jeszcze o naszej kochanej Ciemności. biedna słabnie i jest znowu głodna. Próbuje się odrodzić w ciele człowieka, ale czy jej się to uda.  I czy znajdzie osobę, która odda jej ciało? Ja to wiem i wam nie powiem, bo jestem zła i niedobra.

Ostatnia rzecz, która przykuła moją uwagę, jest to, że bariera robi się czarna. Wszyscy, którzy czytają wiedzą, że Sam boi się ciemności. Jak on sobie da radę?Pierwsza osoba, która zobaczyła ściemnienia jest Astrid, ale trzeba o tym powiadomić Perdido Beach i Sama zanim będzie za późno. Czy im się uda? Czy Sam przezwycięży swój strach?I czy ciemność pozostanie na zawsze.

Tytuł: Gone Zniknęli Faza Piąta: Ciemność
Autor: Michael Grant
Wydawnictwo: Jaguar
Stron: 464
Ocena: 9.5/10

You May Also Like

0 komentarze