Recenzja: "Bestiariusz stracharza" Joseph Delaney

by - 18:07

"Jestem stracharzem. Oto mój bestiariusz - osobisty opis mieszkańców Mroku. Chrońcie tę książkę. Liczę na to, że będziecie kontynuować moją walkę. Nie zawiedźcie mnie. John Gregory.

Dodatek do fenomenalnej serii „Kroniki Wardstone” brytyjskiego pisarza, Josepha Delaneya. Pomyślany jako kompendium wiedzy mistrza Gregory’ego, bestiariusz zawiera nie tylko opisy istot mroku występujących na kartach cyklu, ale również lekcje i porady dla nowego adepta trudnej sztuki walki ze złem."

Jakiś czas temu ukazał się dodatek do jednej z moich ulubionych serii książek - "Kronik Wardstone". Od chwili kiedy zobaczyłam go w księgarni wiedziałam, że musi być mój. Tak też się stało. Kupiłam, a następnie z wielką radością przeczytałam tą pozycję. Dziś przyszedł czas na przybliżenie Wam jej.

Ilustratorem wielu wspaniałych i nadzwyczajny obrazków jest Julek Heller. Urodził się w 1944 roku. Obecnie mieszka w Londynie z żoną i czwórką dzieci. Znany jest też z ilustracji do nowej edycji "Opowieści z Narnii" C. S. Lewisa.
Uważam, że przeszedł on samego siebie. Idealnie oddał wygląd wszystkich mrocznych istot. Było to na pewno trudne i czasochłonne zadanie, ale myślę, że wiele fanów przygód Toma Warda doceniło jego pracę.

Joseph Delaney też się spisał na medal. Nie pominął żadnej, nawet najdrobniejszej informacji. Wszystkie informacje znajdują się w jednym miejscu. Dodatkowo można też znaleźć dużo nowych, ciekawych historii i krótkich opowiadań, o których nie było w żadnej z części kronik.

Na zakończenie mogę już tylko rzec, że to bardzo udana książka. Starannie i przemyślanie zrobiona, zachwyca swoim pięknem. Zawiera wszystko to co powinna, a nawet trochę więcej. Gorąco ją polecam, gdyż warto mieć taką ciekawą pozycję na swoich półkach.

Tytuł: Bestiariusz stracharza
Autor: Joseph Delaney
Seria: Kroniki Wardstone - dodatek
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 225
Ocena: 10/10

Autorka recenzji: Alice

You May Also Like

0 komentarze